دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
دوره آموزش تخصصی نقالی و پرده‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان گفت: کارگاه نقالی و پرده‌خوانی در قالب تئاتر بچه‌های مسجد با رویکرد آموزشی و تولیدمحور با حضور اساتید مجرب و با سابقه استانی و ملی در حوزه هنری زنجان برگزار می‌شود.

مهدی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از برنامه‌های حوزه هنری، احیای هنرهای قدیمی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است که در این باره با استفاده از اساتید مجرب دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه نقالی و پرده‌خوانی در قالب تئاتر بچه‌های مسجد با رویکرد آموزشی و تولیدمحور با حضور اساتید مجرب و با سابقه استانی و کشوری خبر داد و گفت: فراخوان مربوط در این زمینه منتشر شده و آخرین مهلت ثبت‌نام علاقمندان در این دوره ‌آموزشی دهم مردادماه 1399 است.

خدایی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای توانمندی استعدادهای هنر نقالی و پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی با توجه به هنرهای حماسی و ادبیات فارسی عنوان کرد و گفت: برگزاری این کارگاه می‌تواند نقش مهمی در تبیین هنر ایرانی اسلامی به نسل جوان ایفا می‌کند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان با بیان اینکه دوره آموزشی نقالی و پرده‌خوانی با ظرفیت محدود برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این دوره آموزشی با رعایت نکایت بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

خدایی ضمن دعوت از فعالان حوزه نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و علاقه‌مندان برای حضور مستمر در این رویداد فرهنگی هنری گفت: علاقمندان برای ثبت‌نام می‌تواند تا تاریخ دهم مرداد ماه 1399 مشخصات خود را به همراه شماره تماس به شماره واتساپ 09126422465 ارسال و یا پیامک کنند.

یادآوری می‌شود، نقالی، که از آن به عنوان داستانسرایی نمایش ایرانی یاد می‌کنند، در سال 1390 به‌عنوان یک میراث معنوی فرهنگی ایرانی در یونسکو به ثبت جهانی رسید. نقالی که یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های نمایش در ایران برای روایت یک داستان تاریخی و یا حماسی است و در آن، فردی به نام «نقال» داستان‌هایی از حماسه‌های قومی، ملی، دینی و واقعه‌های تاریخی، شبه تاریخی و مذهبی را با کلامی سنجیده و آهنگین و بیانی گرم و رسا در میان جمع مردم در فضاهای عمومی یا محافل، نقل و روایت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها