یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
«لاک‌پشت هوگر» را برای احساس نزدیکی کودکان با خانه‌های قدیمی اصفهان نوشتم

نویسنده کتاب «لاک‌پشت هوگر»، گفت: این کتاب را به قصد آشنایی و احساس نزدیکی کودکان با خانه‌های قدیمی و سنتی شهر اصفهان نوشتم؛ چون کودکان با قصه بهتر می‌توانند با بافت قدیمی شهرها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتاب «لاک‌پشت هوگر» نوشته مرضیه گلابگیر با تصویرگری و طراحی مجتبی یبعصیانی، نام داستانی است که به‌قصد آشنایی کودکان با داستان‌های «خانه قدیمی هوگر» نوشته‌ شده است.
 
مرضیه گلابگیر با اشاره به اینکه «لاک‌پشت هوگر» توسط انتشارات «خورشید خانم» در بخش کودک و نوجوان نشر «نوشته» چاپ و به بازار نشر عرضه شده است، درباره کتاب جدید خود به خبرنگار ایبنا گفت: این کتاب درواقع به قصد آشنایی و احساس نزدیکی کودکان با خانه‌های قدیمی و سنتی شهر اصفهان نوشته شده است؛ زیرا احساس می‌کردیم که کودکان با قصه بهتر می‌توانند با بافت قدیمی شهر ارتباط برقرار کنند.
 
وی ادامه داد: «هوگر» نام لاک‌پشت ساکن حوض وسط حیاط این خانه قدیمی است. بازی‌ها و دوستی‌های این لاک‌پشت مهربان و ساده سعی دارد کودک امروزی را با فضای ناآشنای یک خانه قدیمی مأنوس کند.
 
گلابگیر درباره دیگر کتاب‌ها و داستان‌های این مجموعه هم عنوان کرد: کتاب‌های دیگر این مجموعه‌داستان شامل یک مجموعه چهارجلدی با عنوان «روزی که به دنیای شما آمدم»، «روزی که یک‌ساله شدم»، «روزی که خودم را پیدا کردم» و «روزی که یک راز بزرگ را کشف کردم» است که در سال 1389 چاپ و منتشر شد.
 
این نویسنده و نقاش ادامه داد: این مجموعه به‌قصد آشنایی کودکان گروه الف و ب و با دلیل آشنایی روند تولد و مراحل رشد در کودکان نوشته شد و به‌صورت تک داستان «روزی که به دنیای شما آمدم»؛ در سال 1384 رتبه اول داستان کودک جایزه ادبی اصفهان را از آن خود کرد و داستان «روزی که خودم را پیدا کردم» در آخرین دوره جایزه ادبی رتبه اول داستان کودک را از آن خود کرد.

وی افزود: این مجموعه در سال 1390 در بخش داستان با نویسندگی من و تصویرگری محبوبه رنجبران رتبه اول در بخش داستان کودک را در همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب نیز کسب کرد.

گلابگیر گفت: نشر «نوشته» در سال 1396 همچنین مجموعه‌ای در 32 جلد تحت عنوان «بابا یاد داد»، چاپ کرد که در این مجموعه هر جلد مربوط به یکی از حروف الفبا بود و شامل بخش‌هایی تحت عنوان شعر، داستان و معرفی شخصیت و ایران‌شناسی است که در قالب این بخش‌ها حروف الفبا برای کودکان کلاس اول و دوم معرفی می‌شد. بخش معرفی شخصیت‌ها در هر جلد به عهده من بود.

وی در پایان درباره دیگر آثار خود در حوزه کودک گفت: مجموعه شش جلدی دیگری نیز با عنوان «قصه‌های شهر پاک» در سال 1391 توسط انتشارات شهرداری اصفهان و داستان نوجوانی نیز با نام «مورد ح میم الف» در سال 1393 نوشته‌ام که چاپ و منتشر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها