پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
حق انتفاع کتابخانه مریم به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واگذار شد

سجاد عمرانی از واگذرای حق انتفاع کتابخانه مریم به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به مدت ۵ سال خبر داد.

سجاد عمرانی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها  و نقش آن در توسعه فرهنگی جامعه، گفت: کتابخانه‌ها‌ با بخش‌های متنوع مانند، میز امانت، سالن مطالعه، مخزن کتاب، کودک و نوجوان، مرجع و اطلاع رسانی و نشریات در زیربنای توسعه فرهنگی یک جامعه نقش بسزایی دارند.
 
وی اضافه کرد: کتابخانه مریم در زمینی به مساحت 1040 متر مربع در سه طبقه از سال 1388 فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های ترویج کتابخوانی خود را با حضور کتابداران آغاز کرده است و طبق توافق صورت گرفته، حق انتفاع کتابخانه مریم به مدت ۵ سال به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واگذار شده است.
 
عمرانی تصریح کرد: کتابداران کتابخانه عمومی مریم با گردآوری منابع اهدایی، مجموعه سازی و ساماندهی و به روزرسانی مجموعه با مخزنی بالغ بر 31 هزار نسخه درصدد رشد و شکوفایی استعدادها گام گام برداشته است.
 
وی افزود: با توجه به پیدایش تکنولوژی‌های نوین، کتابداران این کتابخانه ضمن ارائه مشاوره، انتظارات مخاطبان را برآورده کرده‌اند و از فناوری‌های نوین اطلاعاتی برای تحقق نیاز مخاطب امروز استفاده می‌کنند.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: یکی از مصادیق ترویج خدمات کتابخانه، حضور کتابداران در میز امانت برای جذب مخاطب است. در این بخش کتابداران به عنوان مشاوران امین به صورت مستقیم و ارتباط کلامی و غیرکلامی انواع منابع درخواستی کاربران را به آنان امانت می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها