چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری تعطیل شدند/ جایگزینی فعالیت‌های مجازی

با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای یک هفته تعطیل شد.

علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز همانند سایر کتابخانه‌ها طبق دستورالعمل ابلاغی تعطیل خواهد بود و در این مدت همکاران به کار وجین کتاب‌ها و انجام کارهای فنی کتابخانه‌ها مشغول خواهند بود.
 
وی ادامه داد: در این روزها تلاش می‌کنیم کتاب‌های مختلف را به شکل برنامه‌ریزی شده به مردم معرفی کنیم و برنامه‌های مختلفی را در قالب پادکست، موشن‌گرافی و ویدیو کلیپ آماده کرده‌ایم تا کتاب‌های موجود در بازار را به مخاطبان معرفی کنیم.
 
فاطمیان‌پور با بیان اینکه این کار در قالب دو طرح اجرایی می‌شود، عنوان کرد: کتاب‌های بزرگسالان در قالب برنامه «یک لقمه کتاب» معرفی می‌شود و در این طرح کتاب‌های موجود در بازار به تناسب موضوع و محتوا در شکل‌های مختلف مثل ویدیو کلیپ و پادکست به مخاطبان ارایه می‌شود.
 
وی تاکید کرد: طرح «کتاب‌خوان کوچک» نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است و برای ارتباط بهتر کودکان بخش‌هایی از کتاب به همراه تصاویر هر اثر در قالب‌های مختلف آماده شده است.
 
فاطمیان‌پور با بیان اینکه تلاش شده کتاب‌هایی با سلایق و علایق مختلف در این طرح‌ها قرار داده شود، گفت: این کلیپ‌ها و پادکست‌ها توسط مراکز فرهنگی مثل فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ همچنین کتابخانه‌های سازمان طراحی و آماد‌ه‌سازی شده و به‌مرور برای استفاده مخاطبان در فضای مجازی قرار داده می‌شود.
 
به گفته وی، این طرح‌ها برای دوره شیوع کرونا که مردم کمتر می‌توانند به کتابخانه‌ها مراجعه کنند پیش‌بینی شده و تاکنون حدود ۱۰۰ برنامه در این حوزه آماده‌سازی شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها