سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
تلاش مروجان اِوَز برای کسب عنوان پایتختی کتاب در ایام کرونا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز بیان کرد: شرایط کتابخوانی مردم اوز در ایام کرونا و قرنطینه تغییر نکرد؛ بلکه فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه به‌شکل مجازی برگزار شد.

فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و عضو هیات مدیره دبیرخانه پایتخت کتاب این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شرایط کتاب‌خوانی و برپایی اجتماعات فرهنگی ترویج کتاب مردم اوز در شرایط کرونا گفت: ما ابتدا فکر می‌کردیم که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتاب‌خوانی دستخوش تغییرات از جمله تاثیرات منفی قرار می‌گیرد؛ چراکه انجام فعالیت‌های حضوری کتاب‌خوانی لذت دوچندانی نسبت به فعالیت‌های غیرحضوری در مردم و مخاطبان ایجاد می‌کند.
 
وی افزود: شرایط کتاب‌خوانی مردم اوز در ایام کرونا و قرنطینه تغییر نکرد؛ بلکه فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه به‌شکل مجازی برگزار شد. از جمله؛ برگزاری وبینارها، سمینارهای تخصصی کتاب، جلسات ترویجی فرهنگ کتاب‌خوانی، مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت کرونا و معرفی کتاب؛ حتی چندین دوره جشنواره مجازی کتاب‌خوانی در اوز برگزار شد که با موفقیت به‌پایان رسید.
 
هاشمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اوز گسترده‌تر از دوران پیش از ایام کرونا درحال برگزاری است، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی همچون کتاب‌خوانی از قدیم درمیان مردم اوز جریان داشته و دارد اما زمانی که اوز به‌عنوان شهر خلاق حوزه کتاب‌خوانی انتخاب شد و شیوع ویروس کرونا نیز شرایط جامعه را با اختلال مواجه کرد، طی جلساتی که با هیات اجرایی پایتخت کتاب داشتیم، آمادگی اوز را برای انجام هرگونه فعالیت ترویجی حوزه کتاب با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردیم و در تلاش هستیم که عنوان پایتختی کتاب امسال را از آن اوز کنیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ادامه داد: تمامی برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در اوز به‌صورت خودجوش توسط مردم اوز انجام می‌شود و در راستای ارتقاء فعالیت‌های ترویجی کتاب‌خوانی انجام می‌شود که صرفا هم محدود به شهرستان اوز نیست؛ بلکه در شهرستان‌های دیگر نیز درحال انجام است تا چشم‌انداز خوبی را در آینده برای این حوزه ترسیم کند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم که تا چه زمانی با این ویروس درگیر هستیم و امیدوارم که هرچه زودتر به اتمام برسد تا بتوانیم دوباره شیرینی فعالیت‌های حضوری ترویجی کتاب‌خوانی را تجربه کنیم، اما حالا تمامی فعالیت‌ها به‌صورت مجازی است تا در ایام قرنطینه برای مردم موثر باشد.
 
هاشمی با اشاره به افزایش مشارکت مردمی اوز در تداوم فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب‌خوانی گفت: مشارکت مردم اوز در انجام فعالیت‌های ترویجی بسیار بالا بود و حتی کودکان نیز در فعالیت‌های مجازی شرکت داشتند و همراه بودند.
 
عضو هیات مدیره دبیرخانه پایتخت کتاب اوز در پایان بیان کرد: فضای مجازی امکان مطالعه کتاب به‌صورت صوتی را نیز برای همگان در ایام کرونا فراهم کرد تا شاغلانی که امکان مطالعه کاغذی کتاب را ندارند، کتاب‌ها را بشنوند و این از جمله فعالیت‌های مثبت مجازی مردم اوز در شرایط کرونا بود که در آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها