یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
آغاز ثبت‌نام خسارت‌دیدگان کرونایی فاقد بیمه حوزه فرهنگ

افسر موم‌وندی از آغاز ثبت‌نام به شاغلان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، فاقد بیمه و یا بیمه خویش‌فرما برای پرداخت تسهلیلات کرونایی، خبر داد.

افسر موم‌وندی، نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد، فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آغاز ثبت‌نام مشاغل فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه و یا بیمه خویش‌فرما هستند، از‌جمله در حوزه چاپ و نشر بیان کرد: ثبت‌نام خویش‌فرمایان و فاقدان بیمه مشاغل فرهنگ، هنر و رسانه از روز گذشته(21 تیر‌ماه) آغاز شده‌ اما هنوز مهلت پایانی برای آن در نظر گرفته نشده‌است. تاکید می‌شود افراد متقاضی دریافت این تسهیلات در اولین فرصت اقدام کنند. برای فاقدان بیمه مشاغل فرهنگ، هنر و رسانه شش و برای خویش‌فرمایان نیز هشت میلیون تومان پیش‌بینی شده‌است. 
 
وی افزود: به شاغلانی که در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، اشتغال آزاد دارند اما امکان رهگیری فعالیتشان با کد پویا وجود دارد، مشمول وام شش میلیون تومانی می‌شوند؛ علاوه‌براین افرادی که بیمه خویش‌فرما هستند، کارگاه دارای مجوز اما بدون کد کارگاه دارند و ارتباط کارفرمایی آن‌ها با کارکنان قابل اثبات است نیز به‌‌ازای هر کارگر  وام هشت میلیونی در نظر گرفته‌ شده‌است.              
 
موم‌وندی ادامه داد: هر فرد متقاضی و فعال مشاغل فرهنگ و هنر در جریان ثبت‌نام  در سامانه کارا می‌تواند از بین چند بانک معرفی شده، بانک مورد نظر خود برای دریافت تسهیلات را انتخاب کند. برای هر یک از ثبت‌نام‌کننده‌ها ابتدا، پیامک تایید ثبت‌نام و بعد از بررسی، تایید و ارجاع اطلاعات به بانک، پیامک دوم برای مراجعه به بانک ارسال می‌شود. به‌دلیل ضعف زیرساخت‌ها ارسال پیامک دوم درباره زمان مراجعه با تاخیر در حال انجام است اما دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تلاش هستند، انتقال و تطبیق داده‌ها به سرعت انجام شود.
 
نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جاماندگان مشاغل حوزه فرهنگ و هنر از‌جمله فعالان حوزه صنعت نشر از ثبت‌نام در سامانه کارا، گفت: هرچند تاریخ رسمی 25 تیر‌ماه به‌عنوان مهلت نهایی ثبت‌نام اعلام شده اما براساس اعلام وزارت کار جاماندگان تا پایان تیر‌ماه برای ثبت‌نام در سامانه کارا، فرصت دارند.

موم‌وندی، ادامه داد: با صلاحدید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدد هستیم برای تمدید زمان ثبت‌‌نام، درخواست اعلام کنیم چراکه به دلیل نقایص زیرساختی بسیاری افراد موفق به ثبت‌نام نشدند و یا به‌دلیل مغایرت اطلاعات که از سوی سازمان تامین اجتماعی درسامانه منعکس شده افراد موفق به ثبت‌نام نشدند. 
 
وی درباره رفع مشکلات احتمالی در جریان پرداخت تسهیلات، بیان کرد: نظام برنامه‌ریزی کشور، حتما برای دوران پساکرونا پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌است البته جلسات فشرده‌ای با اتحادیه ناشران، کتاب‌‌فروشان و چاپخانه‌داران برگزار شده و همچنان ادامه دارد. تقریبا روزانه با هیات مدیره اتحادیه ناشران در تماس هستم و درآخرین گفت‌وگو فهرست 86 نفره جاماندگان این اتحادیه دریافت شده‌است. اطمینان می‌دهم دفتر نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لحظه به لحظه با اتحادیه‌های مرتبط با حوزه نشر در ارتباط است.
 
موم‌وندی افزود: مشکل ثبت‌نام در سامانه کارا دارای چند وجه است؛ به‌عنوان مثال با وجود انجام همه مراحل، کاربر به دلیل بی‌توجهی و یا ناآشنایی دکمه ارسال اطلاعات را کلیک نمی‌کرد. علاوه‌براین گاهی اوقات به دلیل اینکه اعلام شده بود حق بیمه اسفند‌ماه پرداخت نشود به محض ثبت‌نام  در سامانه کارا و با توجه به اینکه اطلاعات‌ نهاد‌ها با سازمان تامین‌اجتماعی ارتباط وجود دارد؛ کاربر هنگام ثبت‌نام دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین باید متظر به‌روز‌رسانی اطلاعات سازمان تامین اجتماعی باشیم تا کسانی که حق بیمه اردیبهشت‌ماه و فروردین‌ را پرداخت کرده‌اند از سوی سیستم، مجاز به ثبت‌نام شناخته شوند. 

وی  گفت: همه موارد مشکل‌ساز، حتی نفر به نفر دریافت شده و امید‌واریم همه موفق به ثبت‌نام شوند. برای رفع همه موانع، جلسات متعددی با حضور معاونت توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و وزارت کار برگزار شده و ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط