یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
نهمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی به‌صورت مجازی در هفته کتاب

نهمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی به صورت مجازی همزمان با بیست‌وهشتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

مرتضی زینعلی رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی گفت: با توجه به نامشخص بودن وضعیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و احتمال برگزار نشدن آن در امسال، نهمین نمایشگاه با حضور جمعی از ناشران دانشگاهی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه کتاب برای جامعه دانشگاهی ادامه داد: با توجه به نياز بخش دانشگاهي یعنی دانشجويان، استادان و كتابخانه‌های دانشگاهی، همچنین مراکز علمی و پژوهشی و لزوم تجهیز کتابخانه‌ها، این نمایشگاه برپا می‌شود.
 
زینعلی افزود:‌ امسال برخلاف دور‌ه‌های پیشین، با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه هنوز در شرایط عدم اطمینان قرار داریم فضای فیزیکی برای نمایشگاه در نظر نگرفتیم و به‌صورت مجازی خواهد بود.
 
وی با اشاره به چگونگی برگزاری این نمایشگاه به‌صورت مجازی توضیح داد: این نمایشگاه در پرتال نشر دانشگاهی (پند) برگزار می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های این سایت و حضور ناشران دانشگاهی فضای مناسبی برای نمایشگاه مجازی است.
 
زینعلی همچنین درباره ویژگی‌های نهمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی گفت: ارائه تخفيف مناسب و تسهيل شيوه‌هاي ارسال از جمله ویژگی‌های این رویداد خواهد بود و به‌همین منظور در تلاشیم بتوانیم برای نمایشگاه يارانه جذب كنيم که در زمینه فروش و ارسال کتاب با تخفیف به دست مشتریان موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی سال گذشته در هفته پژوهش برگزار شد، تاکید کرد: نمایشگاه سال گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و با جمع‌بندي نظرات همكاران دانشگاهي و سایر ناشران شرکت‌کننده همچنین دریافت بازخوردها تصمیم گرفتیم شيوه برگزاري و زمان را تغيير دهيم.
 
وی یادآور شد: در نمایشگاه هشتم ١٠٠ ناشر دانشگاهی شركت كردند و امیدواریم در تجربه نمایشگاه نهم بتوانیم از حضور گسترده‌تر ناشران دانشگاهی بهره‌مند شویم.
 
نهمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها