شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کرونا سیاست‌های همکاری نشر کاغذی با نشر الکترونیک را تغییر داد

صدوقی می‌گوید: بعد از ماجرای کرونا طاقچه درخواست‌های زیادی از طرف ناشرهای کاغذی برای همکاری داشت، که قبلا به فضای الکترونیک وارد نشده بودند.

محمد صدوقی، مدیر اپلیکیشن کتاب طاقچه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های این اپلیکشن کتاب الکترونیک برای تعطیلات تابستان گفت: امسال هم جشنواره تابستانی طاقچه یا همان «کتابستان»،مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود. اما امسال برنامه‌های هیجان‌انگیزتری نسبت به سال گذشته داریم و تخفیفاتی را برای دسته‌های مختلف عرضه می‌کنیم.
 
وی افزود: گردونه جوایز طاقچه و طرح‌های مختلف دیگری برای تابستان در اپلیکیشن طاقچه ارائه شده است که کاربرها می‌توانند در نرم‌افزار از آن استفاده کنند.

صدوقی ضمن اشاره به فرصت 40 روزه جشنواره تابستانی طاقچه، عنوان کرد: کتابستان ۹۹ از ۲۱ تیر شروع و تا آخر مرداد ادامه دارد. در این ۴۰ روز سعی می‌کنیم برنامه‌های متفاوتی داشته باشیم و امیدواریم مردم از این شرایط استقبال و استفاده کنند.
                                              

 
مدیر اپلیکیشن طاقچه ضمن اشاره به افزایش تولید کتاب‌های الکترونیک در چندماهه اخیر و پس از همه‌گیری کرونا؛ اظهار کرد: در بخش کتاب الکترونیک، به‌خاطر اینکه ناشران کاغذی احساس کرده‌اند، می‌توانند بخشی از فروش خود را در بخش کتاب الکترونیک داشته باشند، میزان تولید کتاب‌های الکترونیک بیشتر شده است. در رابطه با کتاب صوتی هم یک مقدار کاهش ورودی داشته‌ایم، اما خیلی محسوس نبوده است. در این مورد قطعا شرکت‌های تولیدکننده کتاب صوتی بهتر می‌توانند نظر دهند.
 
کرونا و تغییرات روند کار نشر الکترونیک
صدوقی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند کار نشر الکترونیک، عنوان کرد: اواخر اسفند و فروردین‌ماه به‌خاطر اینکه هم شروع کرونا بود و مردم یک‌مقدار کرونا را جدی‌تر گرفته بودند، هم به‌واسطه تعطیلات عید نوروز وقت آزاد بیشتری داشتند و هم اینکه کمپین‌های خوب و تخفیفات قابل توجهی در ایام نوروز در طاقچه و در دیگر پلتفرم‌های نشر الکترونیک وجود داشت، میزان فروش و استقبال مردم در ماه فروردین خیلی خوب و زیاد بود؛ اما بعد از آن -باوجود اینکه کرونا کماکان سر جای خودش هست- هم مردم به زندگی عادی خودشان برگشتند و هم اینکه یک‌مقدار وقت آزاد کمتر شد؛ لذا فروش در ماه‌های بعدی نسبت به فروردین کمتر شد. امیدواریم که در تابستان بتوانیم خدمت خوبی به مردم ارائه کنیم که بتوانند از وقت‌های آزادشان حداکثر استفاده را ببرند.
 
مدیر اپلیکیشن طاقچه ضمن اشاره به تغییر نگرش ناشرهای کاغذی به نشر الکترونیک در ایام کرونا گفت: نشر ما از بازیگرهای متعددی تشکیل شده است. بعضا ناشرهای بزرگی هستند، که مجموعه‌های بزرگ و کارکنان زیادی دارند و به همه مسائل نشر توجه‌ دارند -به‌نوعی پیگیر مسائل نشر هستند- اعتماد این ناشرها به نشر الکترونیک در ابتدا خیلی سخت بود، ولی کم کم وارد فضای الکترونیک شدند و حضور داشتند.
 
او ادامه داد: اما بخشی از ناشران، به‌خاطر همان نگاه سنتی که به فضای نشر داشتند و احساس می‌کردند شاید از فضای الکترونیک منفعت زیادی حاصل نکنند، خیلی به بحث کتاب الکترونیک ورود نکرده بودند. اما بعد از اینکه ماجرای کرونا پیش آمد، همه دنبال این بودند که با روش‌های مختلف بتوانند یک مقداری وضعیت را جبران کنند و به فضاهای دیگر فکر و ورود کنند.
 
افزایش درخواست ناشران کاغذی برای ورود به نشر الکترونیک
صدوقی گفت: طاقچه در این مدت درخواست‌های زیادی داشت. هم از ناشران بزرگی که هنوز وارد فضای الکترونیک نشده بودند، هم ناشران کوچکی که تا حالا وارد نشده بودند، درخواست داشتند که وارد فضای الکترونیک شوند و با ما همکاری کنند.

وی اضافه کرد: یک‌سری از ناشرها هم سیاست‌های همکاری با نشر الکترونیک را تغییر دادند. به‌عنوان مثال ناشرانی بودند که می‌گفتند باید از زمان نشر کاغذی کتاب 6 ماه گذشته باشد تا کتاب‌شان را وارد فضای الکترونیک کنند؛ اما الان دیگر به این شکل نیست و ناشرهایی که از قبل در فضای الکترونیک حضور داشتند، ترجیحشان این است که کتاب سریعتر و راحت‌تر وارد فضای الکترونیک شود. به همین خاطر ما حجم زیادی درخواست در این مدت داشتیم و کماکان این درخواست‌ها ادامه دارد.
 
مدیر اپلیکیشن طاقچه ضمن ابراز خوشحالی از رویکرد جدید ناشرهای کاغذی به نشر الکترونیک، گفت: ما باید سعی کنیم که با سرعت‌بخشیدن به فرایندهایمان بتوانیم کتاب‌ها را خیلی سریع و در زمان مناسب وارد اپلیکیشن کنیم، تا مردم هم بتوانند استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها