شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
استقبال ناشران سنتی از نمایشگاه مجازی

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: از جمله ویژگی‌های نمایشگاه این بود که بسیاری از ناشران سنتی که حتی سایت نداشتند نسبت به طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی اقدام کردند.

امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مشارکت 70 ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب‌های آموزشی عنوان کرد: این ناشران هم از اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و هم خارج از انجمن بودند اما تعدادی از ناشران که هنوز سیستم سنتی دارند و سایت هم نداشتند، در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
وی افزود: از محاسن نمایشگاه داشت این بود که ناشرانی فاقد سایت، به واسطه این رویداد و با توجه به شیوع بیماری کرونا، فروشگاه مجازی سایت خود را راه اندازی کردند.
 
آصفی با بیان اینکه در کشور حدود 100 ناشر آموزشی فعال هستند، گفت: ناشرانی که در نمایشگاه مجازی کتاب‌های آموزشی شرکت کردند، فقط از تهران نبودند؛ بلکه ناشرانی از استان‌های خراسان رضوی، گیلان، مازندران و قزوین در این نمایشگاه کتاب‌های خود را ارائه کردند.
 
وی با بیان اینکه این رویداد اولین نمایشگاه مجازی فرهنگی آموزشی در کشور به‌شمار می‌آید، گفت: ما برای جذب ناشران سنتی، ناشرانی که در نمایشگاه‌های مختلف در بخش آموزشی شرکت داشتند یا کار آموزشی کردند، شناسایی کردیم و برای آن‌ها دعوتنامه عضویت در انجمن فرستادیم. همچنین طی اطلاع‌رسانی ها از آن‌ها خواسته‌ایم سایت و فروشگاه مجازی خود را فعال کنند.
 
آصفی یادآور شد: ما در این نمایشگاه بیشتر از اینکه به فکر تراکنش و چرخش مالی باشیم، به‌دنبال این بودیم که نمایشگاه مجازی بتواند در وسعت کوچکتر به‌عنوان جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.
 
وی تبلیغ برای ناشران را از دیگر نتایج این نمایشگاه مجازی دانست و عنوان کرد: معرفی ناشران در سامانه‌های مختلف نشر و کتاب و کتاب‌های تازه منتشر شده آن‌ها در رسانه‌ها و فضاهای فرهنگی از جمله نتایج این رویداد به شمار می‌آید.
 
به گفته آصفی، این نمایشگاه آزمایشی برای انجمن بود که فضای سنتی فروش را به سمت فضای مجازی ببریم؛ زیرا این رویداد را در دو فاز طراحی کردیم که در فاز دوم در حال طراحی سایت مشترک و متمرکزی هستیم که همه ناشران در آن کتاب‌های خود را بارگذاری کنند.
 
وی از فرهنگسازی فضای مجازی و آماده‌سازی ناشران و مخاطبان برای خرید آنلاین را از دیگر اهداف نمایشگاه مجازی کتاب‌های آموزشی نام برد و گفت: اجرای این طرح‌ها در چند فاز پیش‌بینی شده است تا تکرار شود و مردم علاوه بر فرهنگسازی با چنین اقداماتی، در حوزه کتاب آشنا شوند زیرا هر میزان خرید مجازی کتاب برای مردم تسهیل شود مردم خرید بیشتری انجام می‌دهند.
 
نمایشگاه مجازی کتاب‌های آموزشی از 14 تا 17 تیر توسط انجمن فرهنگی ناشران آموزشی برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها