چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
«کورونا، ویروس جهش‌یافته» به زودی در کتابفروشی‌ها

کتاب «کورونا، ویروس جهش‌یافته» که با هدف آگاهی از تمامی جنبه‌های این پاندمی تالیف شده است، تا پایان تیرماه راهی بازار کتاب خواهد شد.

فرهاد تیمور زاده مدیر مسئول انتشارات تیمور زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خبر از انتشار کتاب «کرونا ویروس جهش‌یافته»  درپایان تیرماه سال جاری داد. وی در این باره گفت: فرایند تولید محتوا و تالیف کتاب از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با همکاری جمع زیادی از متخصصان در قالب پژوهش‌های به روز در نهایت پایان تیرماه راهی مراحل چاپ و انتشار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی این اثر عموم مردم هستند عنوان کرد: ادبیات کتاب بسیار روان است چراکه هدف آگاهی از تمامی جنبه‌های پاندمی کرونا بود و ما تلاش کردیم هر آنچه که یک فرد باید از این ویروس بداند را در کتاب درج کنیم. تصور من بر آن است که این اثر برای تمام خانه‌های ایرانی با توجه به شرایط کنونی لازم است.
 

 
تیمورزاده افزود: هدف اصلی کتاب پیشگیری جدی‌تر از ابتلا به ویروس کرونا است به همین دلیل در این اثر دلایل پزشکی و علمی رعایت برخی نکات بهداشتی به طور کامل توضیح داده شده است. خوانندگان پس مطالعه این اثر شناخت کاملی از اشکال تهاجمی کووید نوزده در ارگان‌های بدن به دست خواهند آورد. همچنین مفاهیم این کتاب در نهایت منجر به کسب اطلاعات قابل اعتمادتری از سوی مردم خواهد شد.
 
 گفتنی است، این اثر با تیمی که شامل متخصصان رشته‌های مختلف هستند به نگارش درآمده است. ابتدا کتاب با مطالبی با نگارش دکتر سلامتی، اپیدمیولوژیست آغاز می‌شود و بعد در حوزه‌های عفونی که دکتر جعفری مسئولیت آن را برعهده داشته، درباره بیماری‌ها و راه‌های انتقال آن مطالبی را برای این اثر تالیف شده است. همچنین دکتر جمیله کدیور؛ متخصص کودکان نگارش بخشی از محتوای کتاب را برعهده داشته‌اند.

 همچنین عناوین سرفصل‌های این اثر عبارت است از؛ «همه‌گيرشناسی»، «علائم بيماری»، «پيشگيری»، «مشكلات تنفسی»، «درمان»، «تست آزمايشگاهی»، «تشخيص با روش‌های آزمايشگاهی»، «ايمنی بدن در برابر كرونا»، «بهداشت بارداری و شیردهی در زمان کرونا»، «تغذیه، ورزش و رویکردهای طبیعی در دوران كرونا»، «بایدها و نبایدهای روابط جنسی در اپیدمی Covid-19»، «کووید-19 در نوزادان و کودکان»، «سالمندان و كوويد 19»، «توصیه‌های روان‌شناختی و مدیریتی در مواجهه با ویروس کورونا»، «برخورد با بیماران مشکوک به سرطان در پاندمی COVID19»، «ویروس كورونا و ملاحظات شغلی»، «ظرفیت‌های طب مکمل در پاندمی کووید 19»
«عوارض ویروس SARS-CoVIDدر مغز و اعصاب انسان (عوارض نورولوژیک)»، «كورونا و دستگاه گوارش و کبد»، «كورونا در پيوند كليه، دياليز و فشار خون بالا»، «نقش داروسازان در داروخانه‌های شهری
برای ارتقاء آگاهی عمومی درباره درمان و پیشگیری کووید 19»،
«همه‌گیری COVID-19: دستورالعمل‌ها برای بیماران مبتلا به دیابت»،
«ويروس كرونا و بيماري‌های جراحی عمومی و جراحی سرطان»، نظام‌های سلامت و چالش‌های عملی و اخلاقی برای مقابله با اپیدمی کورونا».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها