سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
تخصیص یارانه واردات و ورودنکردن سرمایه‌گذاران عامل اصلی ضعف در حوزه کاغذ است

مهدی صادقی‌نیارکی، خودکفایی در تولید چاپ و بسته‌بندی را ضروری دانست و گفت: تخصیص یارانه و ورود نکردن تولید‌کنندگان به این عرصه دلیل اصلی ضعف در این حوزه است.

مهدی صادقی‌نیارکی، معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از سومین دوره نمایشگاه کاغذ، مقوا، فراورده‌های سلولوزی و ماشین‌آلات مربوطه در پاسخ به پرسش خبرنگار‌(ایبنا)، درباره خودکفایی تولید کاغذ، بیان کرد: در صنعت سلولوزی با تولید 800 هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی، 500 هزار تن ورق و کارتن، همچنین در حوزه صنعت تی‌شو و مصارف بهداشتی صددرصد نیاز در داخل برطرف می‌شود و حتی به عرصه صادرات نیز وارد شده‌ایم. تنها در تولید کاغذ چاپ، بسته‌بندی و کاغذ مقوای دوبلکس نقطه ضعف داریم.   
 
وی درباره دلایل ضعف در حوزه تولید کاغذ چاپ، بسته‌بندی و کاغذ مقوای دوبلکس، افزود: تخصیص یارانه واردات و ورود نکردن سرمایه‌گذاران بخش تولید  به این عرصه دلیل اصلی ضعف در این حوزه است؛ بنابراین ضروری است مانند دیگر بخش‌های سلولوزی، یکبار برای همیشه به خوداتکایی برسیم. به‌نظر می‌رسد در فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در این بخش قرار داریم و البته برنامه‌‌هایی نیز در دست اقدام است.  
 
صادقی‌نیارکی، درباره بازسازی و نوسازی دستگاه‌های چاپ و نشر، ادامه داد: برای بازسازی و نو‌سازی دستگاه‌های فرسوده چاپ و نشر، بانک‌های عامل باید برای تامین نقدینگی و سرمایه ثابت انجام دهند. حضور موسسات مالی و تجاری در سومین نمایشگاه کاغذ، مقوا، فراورده‌های سلولوزی و ماشین‌آلات فرصت مناسبی برای شناسایی نیاز متقاضیان است.

سومین دوره نمایشگاه کاغذ، مقوا، فراورده‌های سلولوزی و ماشین‌آلات مربوطه تا 27 تیر‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها