سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
پیگیری وقفه پرداخت تسهیلات به واحدهای چاپی از معاون وزیر کار

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از برگزاری نشست با معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی برای پیگیری وقفه پرداخت تسهیلات مالی به واحدهای چاپی خبر داد.

بهمن پورمند نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اعطای وام و تسهیلات ۱۲ درصد به اصناف آسیب دیده از کرونا گفت: با پیگیری‌های اتحادیه چاپخانه‌داران اعضای این صنف نیز به سایت کارا مراجعه کردند و بسیاری از همکاران توانستند پس از تایید سامانه توانستند کد دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: طبق اطلاعات اولیه حدود ۴۰۰ نفر از اعضا اتحادیه توانستند به سایت کارا وارد شوند اما همه این افراد مشمول دریافت تسهیلات نشدند و نتوانستند کد دریافت کنند زیرا در بسیاری از موارد سایت مشکل داشت.
 
پورمند با بیان اینکه هنوز مبلغی تحت عنوان تسهیلات به چاپخانه‌داران اعطا نشده است، افزود: در این زمینه بانک مرکزی باید به بانک‌های عامل دستور پرداخت تسهیلات را بدهد که هنوز این کار اجرایی نشده است و با تعویق و وقفه روبه‌رو شده است.
 
وی یادآور شد: در این زمینه ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷ تیر) با معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی برای پیگیری علت وقفه در پرداخت تسهیلات به چاپخانه‌داران جلسه داریم تا مشکلات و دغدغه‌های صنف و نیاز اهالی این حوزه به وام‌ها را به گوش مسئولان برسانیم.
 
پورمند با اشاره به اقداماتی که در هفته‌های اخیر برای پیگیری حقوق چاپخانه‌داران انجام شده است، توضیح داد:‌ هفته گذشته جمعی از اهالی فرهنگ نشستی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتند و دغدغه‌های خود را طرح کردند که بنده نیز به مشکلات معیشتی و اقتصادی چاپخانه‌داران با توجه به شیوع بیماری کرونا و رکود کاری در بین هم‌صنفی‌ها اشاره کردم.
 
وی همچنین از دیدار با محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: در این دیدار مسئولان سازمان امور مالیاتی از تعویق سه ماهه پرداخت مالیات صحبت کردند اما ما اعلام کردیم وقتی طی سه ماه گذشته رکود کاری وجود داشته است و همکاران ما کاری نکرده‌اند، چگونه می‌توانند مالیات بپردازند؟
 
پورمند تاکید کرد: در این زمینه از مسئولان سازمان امور مالیاتی خواستیم تا این موضوع را با توجه به تعطیلی بخش عمده کارگاه‌های چاپ و مشکلات چاپخانه‌داران در جلسات درون‌سازمانی‌شان طرح کنند و راهکاری برای این موضوع بیندیشند زیرا با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی چاپخانه‌داران توان پرداخت مالیات حتی با فرصت سه ماهه را ندارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها