سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
اعلام فهرست مواد اولیه مورد نیاز لیتوگرافان به کارگروه حمایت از تولید

غلامرضا شجاع از اعلام فهرست مواد اولیه مورد نیاز پنج رسته اتحادیه لیتوگرافان به کارگروه حمایت از تولید در اتاق اصناف تهران خبر داد.

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ در ماه‌های اخیر گفت: در این ماه‌ها موج گرانی مواد اولیه به شکل گسترده‌ای صنعت چاپ را فراگرفته است و شاهد افزایش قیمت‌ کالاهای مصرفی مورد نیاز دست‌اندرکاران این حوزه به‌صورت لجام گسیخته هستیم.
 
وی ادامه داد: اگرچه اجناسی که امروز فروخته می‌شوند حداقل از سه ماه قبل در انبارها قرار داشتند اما به‌دنبال افزایش قیمت نرخ ارز، به قیمت روز فروخته می‌شوند و این موضوع مشکلات زیادی برای همکاران ما در صنف ایجاد کرده است.
 
شجاع با اشاره به اقداماتی که اتاق اصناف تهران در دستور کار دارد، عنوان کرد: کارگروه حمایت از تولید در اتاق اصناف تشکیل شده و قرار است فهرست مواد اولیه مورد نیاز اصناف از جمله صنعت چاپ به دولت ابلاغ شود و من نیز به نمایندگی از اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان در این کارگروه عضویت دارم.
 
شجاع با بیان اینکه در این زمینه، مواد اولیه مورد نیاز پنج رسته تحت پوشش اتحادیه لیتوگرافان به این کارگروه ارائه شده‌است، گفت: این رسته‌ها شامل لیتوگرافی‌ها، گراورسازی، مهر و پلاک، چاپ سیلک اسکرین و چاپ دیجیتال‌اند که هر یک از آن‌ها را به همراه شماره تعرفه و میزان مصرف سالانه آن‌ها، اعلام کردم.
 
وی تاکید کرد: رسته لیتوگرافان یکی از این بخش‌ها بود که سالانه حدود ۴ میلیون مترمربع خدمات در تولید محصولات چاپی دارد. از آنجایی که در تولید محصولات چاپی بیش از ۸۵ درصد تمام محصولات چاپ نیازمند زینک هستند، دریافت این کالا را خواستار شدیم و در کنار آن نیاز به داروی ظهور و ثبوت زینک، لوازم یدکی دستگاه‌های پلیت‌ستر، فیلم لیتوگرافی و کاغذ A4، A3 و A5  برای نمونه‌گیری و پرینت را نیز اعلام کردیم.
 
شجاع با اشاره به رسته گراورسازی و مهر و پلاک یادآور شد: فعالان گراورسازی نیز به کلیشه فلزی و روغن ترو مخصوص گراورسازی و فعالان مهر و پلاک به کلیشه ژلاتینی، تیغ مویی برش فلز و دستگاه کوچک پرینتر مهر نیاز دارند.
 
وی همچنین درباره اقلام مورد نیاز فعالان رسته چاپ سیلک اسکرین نیز توضیح داد: در رسته چاپ سیلک اسکرین، اکثر مرکب‌های مرغوب وارداتی هستند که حدود ۵۵ درصد را شامل می‌شوند. این در‌حالی است که تنها ۴۵ درصد این مرکب در داخل تولید می‌شود و یکی از اقلام پرمصرف این رسته به‌شمار می‌آید. در کنار آن نورد یا لاستیک کارتک، توری صددرصد و انواع پی‌وی‌سی پشت چسب‌دار مورد نیاز این رسته است.
 
به‌گفته شجاع، در رسته چاپ دیجیتال نیز کاغذ تحریر و تونر دولوپر از جمله مواد مصرفی مورد نیز این صنف است که سالانه مصرف بالایی دارد.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اقلام و مواد مورد نیاز لیتوگرافان با حمایت اتاق اصناف و دولت با تسهیلات در اختیار همکاران و فعالان این صنف قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها