چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
رونمایی از 11 کتاب موضوعی دفاع مقدس در زنجان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: 11 کتاب موضوعی دفاع مقدس شامل داستان‌ها و روایات جنگ تحمیلی در زنجان رونمایی شد.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از اولویت‌‎های بنیاد حفظ آثار حمایت از نویسندگان برای تولید آثار موضوعی شهدا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون آثار بسیاری در ارتباط با شهدا گردآوری و به چاپ رسیده است، اضافه کرد: خوشبختانه کیفیت آثار به چاپ رسیده بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس دارای داستان‌های بسیاری است که قابلیت کتاب شدن را دارد، گفت: از همین رو حمایت‌های لازم از نویسندگان برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و همچنین آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز در اقدامی ارزشمند 11 کتاب موضوعی دفاع مقدس در استان زنجان رونمایی شد، اضافه کرد: این کتاب‌ها از آثار نویسندگان جوان زنجانی بود که طی سنوات گذشته تهیه شده و امسال به چاپ رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: «بغض خیس» به نویسندگی زهرا محمدی، «فرمانده تپه قمر» به نویسندگی فرزاد بیات موحد، «پرواز با چشم‎های مصنوعی» نوشته لیلا داورزنی، «ترافیکی در سکوت شب» به نویسندگی زهرا گنج‌خانی، «پرچمی در میدان مین و دشت لاله‌ها» به نویسندگی محمدعلی خامه پرست، «سیب‌های حبیب» نوشته فاطمه قشمی از جمله کتاب‌هایی بود که رونمایی شد.

محمدی ادامه داد: کتاب‌های «یک بغل مهربانی» نوشته مریم بیات‌تبار، «مربای آلبالو» نوشته فاطمه کرمی، «نامه‎های قدیمی» به نویسندگی لیلا عبدی، «به نام مادر» به نویسندگی مهسا یوسفی، «جنگ به روایت لبخند» به نویسندگی الهه موسوی، «کمپ 9 » به نویسندگی پریسا کرمی، «مجموعه داستان سوفیا» نوشته شده توسط جمعی از نویسندگان زنجانی نیز با حضور نویسندگان آنها رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار در بحث کنگره شهدا نیز کار گردآوری کتاب مربوط به شهدا را عهده‌دار است، تصریح کرد: در این راستا کلیپ و مستندات و خاطرات شهدای زنجان جمع‌آوری و همچنین از نویسندگان کتاب سرداران و یادگاران دفاع مقدس حمایت شده و از آثار آنها در کنگره شهدای استان رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها