دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک در شهریور ۹۹ برگزار می‌شود

بابک عابدین از برگزاری کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک در هفته اول شهریور ماه با همکاری اتاق بازرگانی تهران خبر داد، این کارگاه با تاکید بر شعار جهش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی برپا خواهد شد.

بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این اتحادیه عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون تاثیرات زیادی بر صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ داشته است اما در اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ تلاش می‌کنیم با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع اثرات این موضوع را کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه آموزشی آنلاین از ابتدای سال جاری افزود:‌ هر دوشنبه در صفحه اینستاگرام اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با حضور یک یا دو کارشناس خبره صنعت چاپ مباحث مختلف و مورد نیاز این صنعت در بخش پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ را در قالب سمینار یا کنفرانس به مخاطبان عرضه می‌کنیم.
 
عابدین ادامه داد: امروز دوشنبه ۱۶ تیر نیز کارگاه آموزشی پخش زنده «نقش استانداردسازی فایل‌ها در توسعه کسب و کار طراحی و چاپ» توسط رضا عالی مدرس دانشگاه و کارشناس استاندارد سازی فایل گرافیکی برای چاپ تجاری ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برای هفته‌های آتی نیز برنامه‌ریزی‌ها ادامه دارد، گفت: دوشنبه آینده ۲۳ تیر ماه نیز سومین دوره آموزشی تجارت بین‌الملل برگزار برگزار خواهد شد و هوشنگ رضایی ثمرین رییس بخش صادرات و واردات سازمان صمت مدرس این دوره خواهد بود.
 
عابدین تاکید کرد: طی دوسال گذشته همزمان با ارائه قوانین و مقررات صادرات و واردات، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برای حمایت  توسعه آموزش قوانین و مقررات صادرات و واردات این دوره را برگزار کرد زیرا هر سال با توجه به وضع قوانین جدید کتاب  قوانین و مقررات صادرات و واردات توسط وزارت صمت منتشر می‌شود.
 
وی با اشاره به آنلاین بودن این دوره توضیح داد: طی دوسال گذشته پس از نشر این کتاب ما یک‌ دوره آموزشی تخصصی حضوری برای دست اندرکاران صنایع چاپ و بسته‌بندی برگزار کرده‌ایم اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا دوره به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
 
کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک چاپ در شهریور
رییس اتحادیه صادرکنندگن صنعت چاپ همچنین از برگزاری کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک چاپ در هفته اول شهریور ماه خبر داد و گفت: این کارگاه در شش سرفصل و جلسه توسط بهرام شکیبا با همکاری معاونت تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران برگزار خواهد شد.
 
عابدین با بیان اینکه این کارگاه در راستای شعار سال ۱۳۹۹ که جهش تولید است برپا می‌شود، عنوان کرد: هدف اصلی این دوره‌ها تقویت و افزایش توان صادرات غیرنفتی با تاکید بر صنعت چاپ خواهد بود.
 
وی افزود: در جلسه اول مباحثی درباره کلیات فرایند بازاریابی استراتژیک، برنامه‌ریزی کلان استراتژی و ارتباط آن با بازاریابی استراتژیک در شرکت‌های هولدینگ، برنامه‌ریزی کلان استراتژی و ارتباط آن با بازاریابی استراتژیک در شرکت‌های غیر هولدینگی، تعامل با شرکت‌کنندگان و تطبیق عملی موارد مطرح شده با کسب و کار شرکت‌کنندگان ارایه می‌شود.
 
عابدین با اشاره به بحث‌های جلسه دوم این کارگاه ادامه داد: ارزیابی روندهای محیط کلان و تاثیرات آن بر کسب و کار شرکت، ارزیابی محیط صنعت و تاثیرات آن، ارزیابی رفتار خرید مشتریان حقیقی و نحوه تاثیرگذاری بر آن، ارزیابی رفتار خرید مشتریان حقوقی و نحوه تاثیرگذاری بر آن، وتعامل با شرکت‌کنندگان و تطبیق عملی موارد مطرح شده با کسب و کارها است.
 
وی همچنین درباره مباحث جلسه سوم توضیح داد: در این بخش نیز شرکت‌کنندگان با  نحوه پیش‌بینی بازارها،  نحوه بخش‌بندی بازارها، نحوه هدف‌گذاری بازارها و نحوه جایگاه‌یابی (جایگاه رقابتی) آشنا می‌شوند.
 
عابدین در ادامه صحبت‌های خود به جلسه چهارم اشاره کرد و گفت: نکاتی درباره استراتژی‌ها و نحوه قیمت‌گذاری محصولات و خدمات، استراتژی‌ها و شاخص‌های کیفیت‌دهی به کالاها و خدمات، استراتژی‌ها و نحوه ارائه محصولات در کانال‌های بازاریابی و نمایندگی‌ها و استراتژی‌ها و نحوه تبلیغات در این جلسه به مخاطبان عرضه خواهد شد.
 
وی درباره جلسات پنجم و ششم نیز گفت: در جلسه پنجم به موضوعات استراتژی‌های بازاریابی مختلف در بازارهای جدید و شاخص‌های انتخاب آنها، استراتژی‌های بازاریابی مختلف در بازارهای رو به رشد و شاخص‌های انتخاب،استراتژی‌های بازاریابی مختلف در بازارهای رو به افول و شاخص‌ها و در جلسه ششم مباحثی مثل نحوه سازماندهی و ساختار در شرکت برای امور بازاریابی و فروش، نحوه اجرای برنامه‌های بازار مثل نحوه ارزیابی عملکرد و اخذ بازخوردها برای ادامه یا تغییر برنامه پرداخته می‌شود.
 
به گفته عابدین، این دوره با همکاری اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه معتبر داده می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها