دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کرونا درخواست ناشران برای تولید کتاب الکترونیک را بالا برد

مجید شریفی ضمن اعلام اینکه در شرایط کرونا انتشار کتاب الکترونیک بیشتر و کتاب صوتی کمتر شده است؛ گفت: باتوجه به مزیت‌هایی کتاب الکترونیک در شرایط همه‌گیری، ناشران بیشتری برای انتشار الکترونیک کتابشان اقدام می‌کنند.

مجید شریفی، مدیرعامل «کتابراه»، یکی از پلتفرم‌های فروش کتاب الکترونیک، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تاثیر کرونا بر تولید کتاب صوتی و الکترونیک گفت: کرونا تاحدی باعث کاهش تولید کتاب صوتی شده است؛ یعنی شیوه آسیب‌های کرونا به نوعی است که تولید کتاب صوتی یک‌مقدار کندتر شده است؛ اما انتشار کتاب‌های الکترونیک که ماهیت و شرایط تولید آن با کتاب‌های صوتی خیلی فرق دارد، بسیار بیشتر شده است.
 
شریفی ضمن تاکید بر اینکه تلاش ما در «کتابراه» این است که بتوانیم این نیاز را پاسخ دهیم؛ اضافه کرد: در چندماهه اخیر، هم از سمت ناشران -نسبت به قبل- خیلی تقاضای بیشتری برای انتشار کتاب‌های آن‌ها به‌صورت الکترونیک است؛ هم از سمت مخاطبان دانشگاهی و کلیه مخاطبان کتاب الکترونیک درخواست توسعه محتوا زیاد است؛ بنابراین به‌طورکلی انتشار کتاب الکترونیک بیشتر و کتاب صوتی کمتر شده است.
 
وی افزود: ارتباط اپلیکیشن کتابراه با ناشر همیشه به‌صورت دوطرفه بوده است؛ بعضا باتوجه به درخواست مخاطبان ممکن است ما سراغ ناشری برویم و درخواست انتشار کتاب‌هایشان را به‌صورت الکترونیک داشته باشیم. یا قبلا ناشرانی بودند که خودشان علاقه‌مند بودند که کتاب‌هایشان به‌ این شکل منتشر کنند.
 
شریفی گفت: درحال‌حاضر باتوجه به مزیت‌هایی که کتاب الکترونیک در شرایط اخیر و همه‌گیری کرونا پیدا کرده است، ناشران بیشتری خودشان برای انتشار الکترونیک کتابشان اقدام می‌کنند.
 
مدیرعامل «کتابراه» درباره برنامه‌های این پلتفرم فروش مجازی کتاب برای تعطیلات تابستان هم گفت: برنامه‌های کتابراه معمولا همیشگی است و مختص فصل خاصی نیست. ازطرفی مخاطبان کتابراه فقط دانشجو یا دانش‌آموز نیستند که برنامه خاصی برای آن‌ها وجود داشته باشد.
 
وی افزود: برنامه‌های کتابراه بیشتر برای بعد از تابستان است. یعنی درحال آماده کردن زیرساخت‌ها هستیم؛ با ناشران آموزشی در زمینه‌های مختلف دانشگاهی و کمک درسی هم همکاری می‌کنیم که برای شروع سال تحصیلی بتوانیم محتوای کامل‌تر و بهتری را در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان بگذاریم.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها