یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کرونا تولیدات «نوار» را پایین نیاورده است

شربتیان شرایط کرونایی را بر تولید کتاب صوتی در نوار بی‌اثر خواند و گفت: حجم قراردادهایی که در دست امضا داریم، بیشتر از سال گذشته است و درخواست‌های ما برای تولید کتاب صوتی پایین نیامده.

حمیدرضا شربتیان، مدیر اپلیکیشن کتاب صوتی نوار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره حجم تولیدات کتاب‌های صوتی و روایت‌هایی که از کاهش روند تولیدات دیجیتالی حکایت دارند، عنوان کرد: اوایل شاید به این شکل بود. استدیو خود ما حدود دو ماه -اسفند و فروردین‌ماه- کاملا تعطیل بود ولی یک‌سری اقدامات برای ضدعفونی محیط انجام دادیم؛ مثلا بین ورود گوینده‌ها فاصله انداختیم یا مدت زمان‌ باز بودن در استودیو را بیشتر کردیم و همین‌ها باعث شد که به روند طبیعی برگردیم.

درباره طرح‌های تابستانه این اپلیکیشن عنوان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های نوار همیشگی است. برای تابستان هم نه به این شکل که یک کمپین برای سه ماه تابستان وجود داشته باشد؛ ولی به‌طور هفتگی یا ماهیانه بر‌اساس درخواست کاربرها با یک‌سری عناوین خاص، یا به درخواست ناشران و در مناسبت‌های خاص، کمپین‌هایی برگزار می‌کنیم که در طول تابستان حتما این برنامه با قوت بیشتری انجام می‌شود.
 
شربتیان ضمن رد ادعای کاهش تولید کتاب صوتی در چندماهه درگیری جامعه با کرونا، اظهار کرد: در میزان تولید نوار نسبت به قبل تغییر خاصی اتفاق نیفتاده است؛ یعنی حجم تولید ما همان چیزی است که سال گذشته داشتیم؛ ولی حجم قراردادهایی که در دست امضا داریم و در ادامه اجرایی می‌شود، بیشتر از سال گذشته است. بنابراین درخواست‌های ما برای تولید کتاب صوتی پایین نیامده است.
 
مدیرعامل اپلیکیشن نوار ضمن اعلام اینکه هر ماه حدود ۱۰ عنوان کتاب صوتی تولید می‌کنیم، درباره افزایش درخواست برای تولید کتاب صوتی باتوجه به شرایط ایجادشده توسط کرونا گفت: کتاب صوتی، بر خلاف کتاب الکترونیک این‌طور نیست که ناشر‌ها درخواست تولید بدهند؛ زیرا  اینجا سرمایه‌گذاری توسط ناشر‌های صوتی انجام می‌شود و بالطبع درخواست از سمت ناشر صوتی به ناشر چاپی اعلام می‌شود.
 
وی افزود: کرونا روی میزان درخواست ما تاثیری نداشته و فعلا روی همان روند قبلی کارمان را ادامه می‌دهیم. البته ممکن است به‌خاطر شرایط برخی استودیوها، تعدادی از ناشرهای صوتی یا حجم کمتری کتاب تولید کرده باشند، یا درخواست تعداد پایین‌تری برای ادامه تولید‌شان داده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها