شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مسئولان فرهنگی وظایف خود را در قبال اهالی قلم به یاد آورند

«مظفر سالاری» نویسنده یزدی، ضمن گرامیداشت روز قلم، گفت: مسئولان فرهنگی وظایف خود را در قبال اهالی قلم و تولید فرهنگی و فرهنگ سازی به یاد آورند.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده یزدی و خالق کتاب‌هایی مانند «دعبل و زلفا»، «نیمه‌شبی در حلّه»، «قایق راندن به اقیانوس» و «رویای نیمه‌شب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، ضمن گرامیداشت روز قلم گفت: این روز فرصت مناسبی است که مسئولان فرهنگی کشور وظایف خود را در قبال اهالی قلم به یاد آورند و شرایط را برای تولید فرهنگی و فرهنگ سازی بهبود بخشند.

نویسنده کتاب «رویای نیمه شب» بیان کرد: قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و در روایات آمده است که آنچه به قلم نگاشته شود، افضل است از خون شهدا؛ چرا که این قلم نگاشته‌های اهل علم و معرفت است و راه را از چاه متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: مرحوم مهدی آذریزدی کسی بود که به معنای واقعی کلمه زندگی زاهدانه‌ای در پیش گرفت و از زندگی‌اش زد و آثاری پدید آورد که مقام معظم رهبری از وی به نحو ویژه تجلیل کردند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به نویسندگان و اهل ادب دارند و ضروری است که منویات ایشان درباره کتاب و پدید آورندگان کتاب، مطمح نظر سکان‌داران فرهنگ و ادب کشور قرار گیرد.

این نویسنده با اشاره به طرح‌های خود در زمینه نویسندگی، گفت: طرح ملی «وبینار نویسندگی» با عنوان «از خاطره تا داستان» که اجرای آن به عهده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد است، فرصتی است تا به یاری خداوند جمع کثیری نویسنده تربیت کند.

وی گفت: آرزوی ما آن است که آن قدر کتاب خوب تولید کنیم که از ترجمه‌های نازلی که شاهد آن هستیم، بی‌نیاز شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط