شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
بازی‌های رایانه‌ای در قالب کتاب

حامد نصیری گفت: انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی سال‌های گذشته با هدف توسعه مبانی نظری و فنی در حوزه ساخت و مطالعات بازی، کتاب‌های متنوعی را منتشر و روانه بازار نشرکرد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای آنهایی که صنعت بازی و مسائل مرتبط به آن را جدی‌تر از بازی کردن نگاه می‌کنند، حتما به دست آوردن دانش و آگاهی در حوزه ساخت و مطالعات بازی جذاب و جالب توجه خواهد بود. خواندن کتاب‌های مرتبط با این حوزه یکی از راه‌های کسب این دانش و آگاهی است.
 
حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای در گفت‌گو با خبرنگار ایبنا گفت: انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همین هدف یعنی توسعه مبانی نظری و فنی در حوزه ساخت و مطالعات بازی طی سال‌های گذشته، کتاب‌های متنوعی را منتشر و روانه بازار نشرکرده است. اما از مدتی پیش روند چاپ تالیفات و ترجمه‌های مرتبط با صنعت بازی در انتشارات بنیاد متوقف شده بود.
 
وی افزود: خبر خوب اینکه، با تمدید پروانه نشر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای‌ فعالیت انتشارات این مجموعه از سرگرفته شده است. با آغاز دوباره فعالیت انتشارات بنیاد، بازی‌پژوه‌هان و بازی‌سازان می‌توانند به جدیدترین منابع مطالعاتی در حوزه صنعت بازی در قالب ترجمه و تالیف دسترسی داشته باشند.
 
به گفته حامد نصیری انتشارات بنیاد در دوره جدید فعالیت خود طیف وسیعی از موضوعات حوزه شناختی و مطالعات بازی در شاخه‌های علمی و موضوعات فنی مرتبط با ساخت بازی را منتشر می‌کند. در دوره جدید فعالیت انتشارات بنیاد، تحقیقات و پژوهش‌های نویسندگان ایرانی و خارجی درخصوص تازه‌های صنعت بازی منتشر خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به پیشرفت روزافزون فضای دیجیتالی و انتشار فراگیر کتاب‌های الکترونیک، انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در فصل تازه فعالیت خود، رویکرد انتشار کتاب‌های دیجیتال را دنبال خواهد کرد.

نصیری در این باره اذعان کرد: خوب است که بدانید روند فعالیت انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی مدتی که مجوز آن فعال نبود، نیز متوقف نشد. چرا که آثار بنیاد در این مدت با همکاری ناشران دیگری چون انتشارات صدا وسیما منتشر و در ویترین نشر کشور جا گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها