چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
اجرای طرح «قلعه کتاب و کتابخوانی» برای کودکان در ابرکوه

طرح کتابخوانی «قلعه کتاب و کتابخوانی» برای کودکان و نوجوانان در شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

حمیدرضا بصیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری طرح‌های کتابخوانی همزمان با شیوع ویروس کرونا به منظور تشویق به در خانه ماندن افراد، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و اهمیت ترویج در خانه ماندن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه با همکاری موسسه فرهنگی هنری آفتاب دانایی ابرکوه اقدام به برگزاری طرح و کارگاه کتابخوانی با عنوان «قلعه کتاب و کتابخوانی» کرده است.

وی افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان است که سلسله جلسات و کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شود.

بصیری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخشی از کلاس‌های این طرح به‌صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی است که خانواده‌ها نیز می‌توانند از این کلاس‌ها بهره ببرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه ادامه داد: مربی این کارگاه کبری ستار، مسئولیت کتابخانه عمومی شفیعی روستای رئیس‌آباد است که در زمینه کتابخوانی به ویژه طرح‌های بزرگ کتابخوانی مانند جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شهرهای پایتخت کتاب ایران فعال بوده و حتی عنوان 10 روستای برتر را نیز برای روستای خود کسب کرده است.

وی در پایان گفت: در پایان این دوره‌ها کودکان و نوجوانان می‌آموزند چگونه از کتاب خواندن لذت ببرند و چگونه کتاب بخوانند تا به خاطرشان بماند و در آگاهی‌شان کارگر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط