دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
توزیع کتاب در مناطق کم‌برخوردار شیراز با شش «اتوبوس نشاط»

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز از انتشار چهار عنوان کتاب در زمینه مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فارس، در هفته مبارزه با اعتیاد از سوی شهرداری شیراز برنامه‌هایی در زمینه کاهش مصرف مواد مخدر میان شهروندان و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد اعلام شد که از جمله آن‌ها انتشار کتاب در این زمینه است.

در پیوند با این موضوع، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به اینکه نقش آموزش و فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای بسیار می‌تواند در میان اقشار کودک و نوجوان جامعه برای کاهش یافتن آسیب‌های ناشی از اعتیاد موثر باشد، شهرداری شیراز 4 عنوان کتاب آماده کرده است که به چنین مباحثی اختصاص دارد.

«بتول معلم» با اشاره به اینکه گروه کودک و نوجوان بسیار حساس هستند، افزود: از آنجا که این بخش از شهروندان تحت تاثیر فرهنگ جهانی‌سازی قرار دارند، 4 عنوان کتاب ویژه کودکان و نوجوانان تعریف کردیم که در قالب داستان‌های جذاب به آموزش سواد ارتباطی می‌پردازند.

وی ادامه داد: مهارت‌های زندگی مانند «نه گفتن»، «حل مسئله»، «مدیریت بحران» و «تصمیم‌گیری» و شعار «فقط کافیه بگی نه!» خلاصه‌ای از مهارت زندگی است که در قالب مجموعه داستان‌هایی با موضوع‌های یادشده در مسیر افزایش سواد ارتباطی منتشر شد.

معلم همچنین از انتشار کتاب در زمینه سواد عاطفی خبر داد و افزود: یکی از دلایل لغزش به سمت اعتیاد این است که نبود سواد عاطفی و عدم کنترل احساسات از کودکی فرا گرفته نشده و بنابر این افراد با کوچکترین شکست منزوی می‌شوند و به سراغ مصرف مواد مخدر می‌روند.

معاون مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز، تصریح کرد: خیلی مهم و حیاتی است که کودکان در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از سواد رسانه‌ای برخوردار باشند.

وی از ادامه این مجموعه کتاب‌ها در قالب موضوعات دیگری در ارتباط با افزایش مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: در این مسیر عناوین دیگری به کتاب‌های فوق افزوده می‌شود. انتشار کتاب در زمینه افزایش سواد قومیتی و نژادی از دیگر برنامه‌های سازمان است که دنبال خواهد شد.

معلم به انتشار کتاب در زمینه سواد مالی در روند یاد شده هم اشاره کرد و افزود: یکی از دیگر موضوعاتی که در انتشار کتاب مورد نظر ماست سواد رایانه و سواد آموزش و پرورش است که آنرا هم در اولویت قرار داده‌ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز تعداد موضوعاتی که در قالب کتاب قرار می‌گیرد را 8 مورد عنوان کرد و گفت: در سال جاری اتوبوس نشاط شهرداری شیراز در مناطق حاشیه نشین به توزیع کتاب برای بزرگسالان در زمینه داستان، اطلاعات عمومی و مهارت‌های زندگی می‌پردازد.

یادآور می‌شود، 6 دستگاه اتوبوس نشاط توسط شهرداری شیراز برای مناطق محروم و حاشیه‌نشین طراحی شده که مجهز به امکانات سینمای سیار و کتابخانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها