دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
راه‌اندازی کتابخانه زندان زنجان با 28 هزار جلد کتاب

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از راه‌اندازی کتابخانه زندان زنجان با 28 هزار جلد کتاب خبر داد و گفت: توسعه بیشتر این کتابخانه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

محمد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: توانمندسازی و بازتوانی زندانیان از اهداف مهم اداره‌کل زندان‌ها در حمایت از زندانیان است که این امر مهم از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی قابل انجام است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی برای زندانیان گفت:  حفظ قرآن کریم توسط زندانیان از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در زندان زنجان اجرایی می‌شود؛ طبق آمار هم اکنون 65 زندانی از یک تا 30 جزء قرآن کریم را حفظ هستند.

جوادی ادامه داد: با تلاش‌های ۲۰ نفری رابطین فرهنگی، فعالیت روزانه در موضوعات قرآن، احکام و عقیدتی، فعالیت‌های ورزشی و همچنین مهارت آموزی و اشتغال در داخل زندان‌های استان در جریان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان یکی دیگر از مهمترین اقدامات این اداره‌کل را فراهم ساختن زمینه ادامه تحصیل زندانیان عنوان کرد و گفت: در همین راستا بیش از 100 زندانی در مقاطع مختلف تحصیلی و 25 نفر نیز در قالب نهضت مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: بازپروری بزهکاران و تحصیل زندانیان در بالاترین سطح مورد توجه دستگاه قضایی و نظام عدالت کیفری است، چرا که سواد آموزی و ادامه تحصیل زندانیان راهی برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم است.

جوادی با اشاره به اینکه برای ادامه تحصیل زندانیان کتب مورد نیاز آنها با همکاری ارگان‌های ذیربط تأمین شده است، تصریح کرد: البته برای دسترسی آسان زندانیان کتابخانه کتابخانه‌ای در داخل زندان ایجاد شده است که دارای 28 هزار و 442 کتاب با موضوعات مختلف است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: کتاب‌های این کتابخانه شامل کتاب‌های درسی و کنکور، عقیدتی، کتاب‌های مشاوره، حقوقی، کارآفرینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی وضعیت مطالعه در بین مددجویان زندان‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال گسترده مددجویان از برنامه‌ها و مسابقات کتاب و کتابخوانی ‌میزان گرایش مددجویان به موضوع مطالعه رضایت بخش است.

جوادی بر لزوم ایجاد بسترهای لازم در جامعه و ترغیب افراد به کتابخوانی تأکید کرد و کتابخوانی را یکی از ابزار‌های مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه توسعه کتابخانه زندان گفت: تجهیز کتابخانه زندان‌های استان به ویژه توسعه فرهنگ کتابخوانی در داخل بندها و آسایشگاه‌های پرسنل وظیفه مستلزم همراهی دستگاه‌های متولی استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها