شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کتابخانه عمومی شهر قیدار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به روند پیگیری جذب اعتبارات برای این شهرستان در سال جاری، گفت: کتابخانه عمومی شهر قیدار امسال افتتاح می‌شود.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: قیدار از شهرهای فرهنگی استان زنجان است و ظرفیت‌های بسیاری دارد و از حیث گردشگری و حضور مسافران یکی از شهرهای مهم این استان محسوب می‌شود.

وی ضمن تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر به لحاظ اهمیتی که دارد، افزود: یکی از اماکنی از سنوات گذشته پیگیر تکمیل ساخت آن هستیم، کتابخانه عمومی شهر قیدار است.

فرماندار شهرستان خدابنده ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، مطالعه را نماد توسعه یافتگی دانست و گفت: اگر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در اولویت کاری خود قرار دهیم، قطعا به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در تمام زمینه‌های کاری و زندگی دست خواهیم یافت.

وی به اعتبارات پیش‌بینی شده کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده در سال 99 برای تعمیر و تجهیز و همچنین تکمیل پروژه در حال احداث کتابخانه شهر قیدار اشاره کرد و افزود: امسال با تخصیص اعتبار شاهد تکمیل کتابخانه شهر قیدار خواهیم بود و با افتتاح این کتابخانه مشکل کتابخانه‌های عمومی از حیث کمبود فضا برای مراجعان مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در زنجان ضمن اشاره به وضعیت شهرستان از حیث فضاهای کتابخانه‌ای، گفت: هم اکنون در خدابنده 14 باب کتابخانه وجود دارد که 7 باب شهری، 6 باب روستایی و یک باب کتابخانه سیار است.

سیدمهدی موسوی تعداد منابع موجود در این کتابخانه‌ها را هم 165 هزار و 500 نسخه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی خدابنده از نظر منبع در وضعیت خوبی قرار داشته و پاسخگوی نیازهای مراجعین است.

وی همچنین به وضعیت ساخت کتابخانه عمومی قیدار نیز اشاره کرد و گفت: اين كتابخانه در زمينی به مساحت 1500 مترمربع با زيربنای 850 مترمربع در دست ساخت است. برای احداث كتابخانه عمومی شهر قيدار 15 ميليارد ريال از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده، خواستار تسریع روند تکمیل پروژه در حال احداث کتابخانه شهر قیدار از مسئولان امر شد و گفت: تمامی تجهیزات و کتب مورد نیاز کتابخانه خریداری شده و به محض تحویل، کتابخانه را تجهیز خواهیم کرد.

موسوی با اشاره به اینکه زمین کتابخانه توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته و مجری پروژه نیز اداره‌کل راه و شهرسازی استان است، گفت: با احداث و راه‌اندازی این کتابخانه، مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای شهر قیدار تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها