جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
مرکز اسناد حوزه و روحانیت و مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم به توافق رسیدند

در راستای توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و ارتقا خدمات کتابخانه‌ای و اسنادی تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز اسناد حوزه و روحانیت و مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا) منعقد شد.

مسعود پیرانی مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت در گفتگو با خبرنگار خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی درجهت ایجاد تسهیلات و ارتقا خدمات کتابخانه‌ای و اسنادی گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز اسناد حوزه و روحانیت و مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا) منعقد شد.
 
وی با اشاره به امضای این تفاهمنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی علیزاده مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه و حسن رجبیان دبیر مکتا و جمعی از مدیران کتابخانه‌های عضو مکتا، اضافه کرد: بر اساس ماده اول این تفاهم‌نامه موضوع همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و کاربردی در چارچوب اهداف، وظایف به ویژه در حوزه منابع، اسناد، و آثار فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های طرفین خواهد بود.
 
مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت به مهمترین مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و یادآور شد: تبادل اطلاعات منابع، اسناد و آثار فرهنگی و هنر، استفاده هرچه بیشتر ازظرفیت‌های طرفین برای برگزاری همایش،کارگاه و نمایشگا، مبادله خدمات فنی و ارائه مشاوره در زمینه نگهداری و مرمت نسخ خطی و اسنا، ارائه تسهیلات ویژه به اعضای هیئت علمی و پژوهشگران طرفین و همکاری طرفین در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک  از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
وی تاکید کرد: برای تحقق مفاد تفاهم‌نامه، کارگروهی با عضویت نمایندگان ارشد دو مجموعه تشکیل و برنامه‌ها و نیازهای طرفین را بررسی و برای اجرا، آن را هدایت کرده و بر حسن اجرای تفاهم نامه نظارت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها