یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
«روباه» و چهار رمان تازه برای نوجوانان

محرم‌علی دودانگه، مدیر نشر رهام اندیشه، از انتشار پنج رمان تالیفی جدید برای نوجوانان خبر داد.

محرم‌علی دودانگه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثار نشر رهام اندیشه در حوزه نوجوان گفت: با چاپ کتاب «روباه» از مهدی سالک ارجی، درمجموع پنج رمان بلند نوجوان را در سال 98 و 99 راهی بازار نشر کرده‌ایم. در این رمان، روباه، تبهکار زرنگی است که تهران را برای خودش می‌خواهد. اما رئیس پلیس می‌خواهد هر طور شده جلوی اعمال تبهکارانه او را بگیرد ولی موفق نمی‌شود. چون دختر جوان خودش مخفیانه با روباه همکاری می‌کند و اطلاعات مورد نیاز را به او می‌­دهد. روباه شهر را به هم زده است و بسیاری از مناطق را بمب‌گذاری کرده و مردم درحال ترک شهر هستند تااینکه ماجرایی رخ می‌دهد.
 
 

مدیر نشر رهام اندیشه درباره سایر رمان‌ها نیز توضیح داد: «دنیای پشت آیینه» اثر مهدی سالک ارجی نیز ازجمله این آثار است که برای نوجوانان منتشر شده. در این رمان، پدربزرگ کاوه به طور مرموزی کشته شده و خواهرش نیز گم شده است و او متوجه راز این قتل شده با خنجر پدربزرگ از آینه کمد پدربزرگ رد شده و وارد دنیای دیگری می‌شود. دنیایی که تحت سیطره سیاهپوش است. کاوه متوجه می‌شود که خواهرش نیز اسیر سیاهپوش است. اما برای مبارزه با او مجبور به همکاری با افراد سیاهپوش می‌شود تا بتواند خواهرش را نجات دهد. خنجر پدربزرگ گمشده سیاهپوش است و نباید به دست سیاهپوش بیفتد وگرنه او عمر هزارساله پیدا می‌کند.
 
وی افزود: دومین رمان «در جست‌وجوی عشق» نوشته نسترن زمانی است. در این رمان، موجودی فرازمینی درباره مفهوم عشق چیزهایی شنیده و حالا می‌خواهد عشق را تجربه کند. با بزرگ و فرمانده فرازمینی‌ها مشورت می‌کند و درخواست می‌کند به زمین برود. فرمانده می‌پذیرد و در سه مرحله مختلف او را راهی زمین می‌کند تا مفهوم عشق را تجربه کند. ابتدا به شکل یک گل سرخ، مرحله بعدی به شکل یک گرگ و در نهایت به شکل یک انسان؛ تا بتواند به طور کامل عشق را تجربه کند.
 
به گفته دودانگه سومین کتاب «ویکتوریز در جنگ با وحشت» نام دارد که نوشته پارسا خاکسار است. ویکتوریز شخصیت اصلی داستان که کمی هم دست و پا چلفتی است، همراه پدرومادر به مسافرت نرفته از خانه خارج می‌شود و وارد ماجرایی جنایی می‌شود که چند نفر موجود مرموز می‌خواهند او را از بین ببرند. اما ویکتوریز دست و پا چلفتی هر بار با ترفندی جان خود را نجات می‌دهد و از دست تبهکاران فرار می‌کند.

 
 

مدیر نشر رهام اندیشه درباره سایر آثارش نیز گفت: چهارمین رمان نوجوان ما «پرواز جادویی»  نام دارد که به قلم لیلا رستم‌خانی نوشته شده است. راوی داستان در خانه گلی را پرورش می‌دهد اما چند روزی است که گلش پژمرده شده و خواب‌های آشفته می‌بیند. او هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا حال گل خوب شود اما فایده‌ای ندارد تا اینکه به طور اتفاقی با شازده کوچولو برخورد می‌کند که عازم اخترک خود است. گل از شازده کوچولو درخواست می‌کند آنها را هم با خود ببرد. شازده کوچولو قبول می‌کند و آن‌ها را سوار سفینه‌اش می‌کند و آن‌ها با شازده کوچولو سفر عجیبی را در فضا شروع می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها