سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
«لبخند بیشتر از زخم» شاعر اردبیلی در راه نشر

وحید ضیائی، شاعر اردبیلی که سال گذشته با مجموعه شعر «ردی از زنان خاوری» با نشر آرادمان در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت، امسال با «لبخند بیشتر از زخم» به سراغ مخاطبان می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، «لبخند بیشتر از زخم» نام دهمین و تازه‌ترین مجموعه شعر وحید ضیائی، شاعر و پژوهشگر اردبیلی است که به‌زودی از سوی نشر «سیب سرخ» روانه بازار کتاب می‌شود.

ضیایی در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: مجموعه «لبخند بیشتر از زخم» حاوی 30 قطعه شعر و شعر آستان با زبان و ساختاری نرم‌تر از آثار گذشته من بوده و محوریت موضوعی اشعار، بیشتر عاشقانه و اجتماعی با درون‌مایه‌هایی از فولکلور آذربایجان است.

این مترجم و منتقد ادبی اضافه کرد: تغییر زبانی و ساختاری آثار شعری من در سال‌های اخیر شیب تندی داشته است و سعی می‌کنم بدون افتادن در ورطه ساده‌نویسی‌های سبک یا غامض‌گویی‌های زبانی، دنیای زیسته‌ام را در قالب کلمات زندگی کنم؛ بر این اساس، رویکرد اصلی این شعرها از فضای خاکستری و غالباً سخت سال‌های پیش فاصله گرفته و امیدواری تعقل‌ورزانه‌ای در همه شعرها جریان گرفته است.

ضیائی در مورد آثار آماده چاپ خود نیز گفت: مجموعه مقالاتم را تحت عنوان «ایران‌نوشت‌ها» برای بررسی و انتشار به یک نهاد داده بودم که ظاهراً مقبول نیفتاده اشت؛ از این رو، تصمیم دارم از طریق انتشارات دیگری اقدام به نشر آن کنم؛ اما کتاب «شرح انگیزشی غزلیات حافظ: شعردرمانی در حکمت ایران » مراحل پایانی ویرایش خود را می‌گذراند و پیاده‌سازی و اصلاح و تحشیه‌هایی بر مجموعه گفت‌وگوهایم در همین عنوان با رادیو فرهنگ است که پیشتر با نام «دولت بیدار» پخش شده بود. مجموعه دیگری هم با عنوان «هفت پیکر از شعر، عشق و زندگی» در دست تدوین دارم. این اثر هم پژوهشی است در هفت پیکر نظامی گنجوی با محوریت نسخه‌هایی برای سبک زندگی امروزی.

وی این دو کتاب را در راستای پروژه تحقیقاتی (شعردرمانی) خویش عنوان کرده و افزود: بیشترین حوزه عملیاتی من در سال‌های آینده، تبیین نظری و عملی مبحث شعردرمانی در ایران خواهد بود. 

ضیائی از آماده‌سازی کتاب‌های کلاس‌های ادبیات خلاق خود در سراسر کشور خبر داد و گفت: به زودی سه رمان و سه مجموعه شعر و یک کار ترجمه از هنرجویان ادبیات خلاق در اختیار ناشر قرار خواهد گرفت و دوستان علاقه‌مند می‌توانند آخرین خبرها و بازتاب آثار تولید شده این مجموعه را در وبسایت رسمی «مجله ادبیات خلاق» پیگیری کنند.

یادآوری می‌شود، وحید ضیائی متولد 1359 در اردبیل، شاعر، پژوهشگر، مترجم، منتقد ادبی و طراح و مدرس کلاس‌های ادبیات خلاق است که بیش از 23 عنوان کتاب در کارنامه آثار وی ثبت شده است.
 
«سی و سه شعر عاشقانه»، «آنِ این عکس»، «با چکمه‌های لزگی»، «مویه از لاکپشت‌های 33»، «عاشقانه‌های بعید»، «ندیمه نورد»، «منشآت ابرو»، «کله سحر توی طبق بامداد» و «ردی از زنان خاوری» مجموعه شعرهای قبلی این شاعر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها