دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
دوره آموزشی اپراتور پلیت‌ستر برای لیتوگرافی‌ها

دوره‌های آموزش اپراتوری پلیت‌ستر ویژه لیتوگرافان تیر ماه امسال به همت شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین برگزار می‌شود.

غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی اپراتور دستگاه پلیت‌ستر و ضرورت آن گفت: با توجه به اینکه خیلی از لیتوگرافان ما استاد لیتوگرافی سنتی هستند و الان به دستگا‌های پلیت‌ستر کامپیوتری شده‌اند این افراد توانایی کار با دستگاه‌های جدید را ندارند و مجبور هستند از نیروهای جوانان آشنا به این حوزه‌ها استفاده کنند.
 
وی افزود: مساله اینجا است که معمولا بعد از استخدام اپراتور و نیروی کار این افراد پس از مدتی که کار را فرا می‌گیرند به پشنهاد حقوق بالاتر چاپخانه‌ها جواب مثبت می‌دهند و می‌روند و لیتوگراف با حجمی از سفارشات معطل می‌ماند.
 
شجاع با بیان اینکه در همکاری و همفکری با اتحادیه لیتوگرافان قرار شد دوره‌های آموزشی برای آموزش و تربیت اپراتور حرفه‌ای در این زمینه برگزار شود عنوان کرد: بروز چنین مسایلی موجب می‌شد تعهدات لیتوگراف در قبال مشتری و سفارش‌گیری همچنین آبروی حرفه‌ای او تحت تاثیر قرار گیرد و اگر نیروی کار آموزش دیده داشته باشیم می‌توانیم به راحتی جایگزین آن افراد کنیم.
 
وی تاکید کرد: سال گذشته هم برای برون‌رفت از مشکلات لیتوگرافان در بخش چاپ دیجیتال و کمبود نیروی حرفه‌ای و متخصص دوره آموزشی برگزار و ۱۴ نفر در این حوزه آموزش دادیم که برای بسیاری از مجموعه‌ها کاربردی و خوب بود.
 
شجاع با بیان اینکه حضور در این دوره‌‌های آموزشی مستلزم شرایط اولیه است، گفت: علاقه‌مندان برای حضور در دوره آموزش اپراتوری باید با نرم افزارهای مورد نیاز اپراتوری لیتوگرافی از جمله Adobe InDesign، Adobe Illustrator،Adobe Photoshop ، CorelDraw الزامی است. علاوه بر آن آشنایی با نرم افزارهای  Microsoft Office و ویندوز آشنایی داشته باشند.
 
به گفته وی، پیش از تشکیل دوره آموزشی از داوطلبان آزمون ورودی گرفته خواهد شد تا افراد متخصص به این دوره‌ها وارد شوند و علاقه‌مندان به حضور در این دوره آموزشی می‌توانند تا سوم تیر ماه به تعاونی لیتوگرافان مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها