دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
وصیت‌نامه‌های شهدای استان زنجان در 8 کتاب چاپ می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به چاپ یک کتاب از وصیت‌نامه شهدای این استان، از آماده‌سازی 7 جلد کتاب دیگر در همین حوزه خبر داد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه استان زنجان 3535 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است که این شهدا از اقشار مختلف هستند، گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطرهاین شهدا، کنگره بزرگی در سال 1400 برگزار خواهد شد که برای برگزاری آن 15 کمیته فعال شده که یکی از آنها کمیته فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه امروز جنگ فرهنگی دشمنان اسلام علیه باورهای دینی و روحیه انقلابی جوانان است، افزود: باید با گردآوری آثار شهدا زمینه بهره گیری جوانان از این میراث گرانبها را فراهم کنیم.

کاظمی از گردآوری اسناد مربوط به شهدای زنجانی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اسناد گردآوری‌شده وصیت‌نامه شهداست که به‌منظور چاپ، کتاب گردآوری شده است؛ جمع‌آوری آثار شهدا و جانبازان استان زنجان از چند سال گذشته در استان آغاز شده و تاکنون 9 عنوان کتاب در خصوص وصیت‌نامه شهدا گردآوری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تا کنون یک عنوان از این وصیت‌نامه‌ها به چاپ رسیده است، ادامه داد: تلاش می‌شود تا زمان برگزاری کنگره این تعداد به 8 عنوان برسد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کتاب خاطرات شهدای زنجان به‌صورت انفرادی و تکی چاپ شده بود، اضافه کرد: از جمله کتاب‌های چاپ شده در این حوزه «چشم‌هایش می‌خندید» شامل خاطرات شهید حمید احمدی، کتاب «جرعه آخر» زندگینامه شهید یداله ندرلو و کتاب خاطرات سردار شهید میرزاعلی رستم‌خانی، شهید سیدحسین صادقی و شهید سیدعبدالوهاب جعفری است.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر این ساخت مستند مربوط به شهدا و همچنین به نمایش گذاشتن متعلقات شهدا از جمله چفیه، پلاک و ... نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها