یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
گرانی کاغذ به بخش فرهنگ ضربه می‌زند

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات افزایش قیمت کاغذ برای بخش فرهنگ، گفت: این امر به بخش فرهنگ ضربه می‌زند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، درباره شرایط حوزه فرهنگ در کشور، گفت: متاسفانه در موضوع فرهنگ اقدامات جدی صورت نگرفته است و به تعبیر مقام معظم رهبری ما با یک ولنگاری فرهنگی روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ در کشور تقریبا رها شده است، تصریح کرد: برای اصلاح وضعیت، مشکلات به نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی انتقال داده شده و اقداماتی در این حوزه از سوی مجلس آغاز شده است.

وی همچنین در ارتباط با بحث افزایش قیمت کاغذ بیان کرد: بنده با فعالان این حوزه صحبت‌های بسیاری داشته‌ام و مشکلات این بخش بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه بحث واردات کاغذ و تخصیص ارز از جمله مشکلات این حوزه است، تصریح کرد: البته در گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حل این مشکلات اقدام شده و وضعیت بهبود پیدا کرده است، ولی اصل موضوع همچنان پابرجاست.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همین مشکلات موجب ضربه زدن به بخش فرهنگ شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم که این مشکلات هم حل و فصل شود.

بر اساس این گزارش، از آغاز سال جاری قیمت کاغذ در زنجان افزایش چشمگیری داشته و قیمت کاغذ A4 که قبلا 35 هزار تومان بود، امروز به 40 هزار تومان رسیده است که این قیمت برای فروش ، 46 هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها