شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
افزایش 4 ماهه مدت عضویت در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان از فردا اول تیرماه، گفت: مدت زمان عضویت در کتابخانه‌های عمومی زنجان 4 ماه افزایش یافت.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با موافقت ستاد ملی کرونا و تصمیم ستاد استانی کرونا کتابخانه‌های استان زنجان از روز یکم تیرماه یعنی روز یکشنبه بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از بازگشایی کتابخانه‎های استان، کاربران و اعضا نیز اجازه حضور در کتابخانه‌ها را دارند، اضافه کرد: البته این حضور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اعضا و کتابداران اجباری عنوان کرد و گفت: به همین منظور سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهد بود.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه تا بازگشت شرایط کشور و استان به حالت عادی برنامه‌های نقد کتاب به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از افزایش حضور اعضا، زمان عضویت آنها به مدت 4 ماه افزایش یافته و بازه زمانی امانت منابع هم به یک ماه افزایش یافته و برای رعایت اعضا در شرایط کرونایی هیچ مبلغی بابت جریمه دیرکرد دریافت نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین تأکید کرد: برای حفظ سلامتی کودکان حضور اعضای کودک در این مرحله ممنوع است.

نیک‌بخش همچنین در ارتباط با وضعیت کتابخوانی در استان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 8 درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و ۱.۲۸ جلد کتاب به ازای هر فرد در استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اضافه کرد: موجودی کتاب در کتابخانه‌های استان یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۹ جلد است، یعنی امسال بیش از ۶ درصد افزایش منابع کتابخانه‌ای اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها