یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
موفقیت سه کودک گلستانی در پویش «با کتاب در خانه»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: استان گلستان با 147 اثر در پویش «با کتاب در خانه» حضور داشت.

عادله کشمیری در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: پویش «با کتاب در خانه» براساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها در سراسر شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر کشور، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند، به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

کشمیری درباره اهداف این طرح، گفت: هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود.  این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.

وی با اشاره این دبیرخانه این پویش تا 12 اردیبهشت ماه پذیرای آثار کودکان و  نوجوان بود، درباره حضور استان گلستان در این رویداد فرهنگی، گفت: در پویش سراسری کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر  گلستان با ۱۴۷، بوشهر با ۹۰، هرمزگان با ۸۱ و اصفهان با ۸۲ اثر بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.

کشمیری ادامه داد: هیئت داوران برنامه پویش با کتاب در خانه ویژه آخرین نوروز قرن در مرحله نهایی 60 نفر را در گروه‌های سنی و مقاطع تحصیلی گوناگون برگزیدند که سهم استان گلستان 3 نفر بود. علی رادمهر و طه کلبعلی از گنبدکاووس در مقطع دبستان و ریحانه لطعفعلی در مقطع پیش دبستانی از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

یادآوری می‌شود، جعفر توزنده‌جانی، عزت‌الله الوندی، مریم اسلامیان، مهدی حشمتی، سجاد جمشیدیان و کیمیا امینی داوری این رویداد فرهنگی ملی را بر عهده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها