سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
روایت تبدیل کتاب‌فروشی‌های زنجان به لباس‌‌‌فروسی و کفش‌‌فروشی

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اینکه ضرر ناشی از کرونا موجب تعطیلی چند واحد کتابفروشی در زنجان شده است، از تبدیل چند کتابفروشی تعطیل شده استان به لباس‌فروشی و کفش‌فروشی خبر داد!

فریدون رستم‌خانی، رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت کاغذ هم افزایش یافته و همین امر موجب کاهش فروش واحدهای زیر نظر این اتحادیه شده است.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه قیمت یک بسته کاغذ A4  از 36 هزار تومان به 46 هزار تومان رسیده است، اضافه کرد: علاوه بر این، قیمت سایر نوشت‌افزار هم افزایش قابل توجهی در حدود 20 تا 40 درصد داشته است.

وی با بیان اینکه از 3 ماه گذشته نوشت‌افزارفروشی‌ها و کتاب‌فروشان زنجانی در ضرر هستند؛ چرا که به خاطر کرونا تعطیل بوده و فروش چندانی نداشتند، افزود: گرفتن حق امتیاز فروش کتب درسی نیز مزید بر علت شده است و این مسئله، ضرر زیادی را به کتاب‌فروشان وارد کرد.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 150 واحد نوشت افزار، کتاب، لوازم مهندسی، مطبوعات، روزنامه و کاغذفروشی در زنجان فعالیت دارد، تصریح کرد: در چندماهه اخیر همه این واحدها در ضرر بوده و فروش آنها نسبت به سنوات گذشته به نصف رسیده است.

رستمخانی تعداد واحدهای توزیع کننده کتب درسی در زنجان را 60 عدد اعلام کرد و گفت: متاسفانه به‌علت ضرر و زیان وارده 5 کتابفروشی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تعطیل شده یا شغل خود را تغییر داده یا کلا نسبت به بستن کتاب‌فروشی اقدام کرده‌اند، گفت: واحدهای تعطیل شده کتابفروشی خود را به لباس‌فروشی، کیف و کفش و خدمات اینترنتی تغییر داده‌اند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان زنجان با بیان اینکه همه امید کتابفروشی‌ها به فروش کتب درسی و فروش سایر محصولات در کنار آن بود، تصریح کرد: با گرفتن حق امتیاز کتاب‌های درسی شوک اقتصادی به کتابفروشی‌ها وارد آمده است.

رستم‌خانی با اشاره به اینکه برخلاف وعده مسؤولان مبنی بر حمایت از واحدهای نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی اقدامی در این باره صورت نگرفته است، گفت: برخی از کتابفروشی‌ها حتی برای نشان دادن اعتراض خود به مسؤولان پیشنهاد می‌کنند که به جای کتاب، سیگار بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها