یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
انتشار چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس به‌همت یک انجمن ادبی در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از تألیف 4 کتاب توسط اعضای یک انجمن ادبی فعال در این استان خبر داد و گفت: این مجموعه‌ها شامل داستان‌های دفاع مقدس است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های اولویت‌دار کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه ادبی است، از برگزاری دوره‌های آموزشی نوشتن خلاق، داستان‌نویسی و کارگاه‎های آموزشی سرودن شعر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین قرائت، نقد و بررسی آثار با حضور کارشناس مهمان، نویسنده و شاعر و برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب را از دیگر فعالیت‌های ادبی مراکز کانون دانست و با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی زیر نظر کانون نیز اشاره کرد و گفت: یکی از انجمن‌های فعال زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، «انجمن ادبی سپیدار» است که دارای 45 عضو است.

نوری با اشاره به اقدامات تاثیرگذار انجمن ادبی سپیدار در آموزش اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: تاکنون 14 نفر از اعضای فعال این کانون در انجمن‌های ملی و استانی و شهرستانی خوش درخشیده‌اند.

وی در ادامه از تجهیز کتابخانه تخصصی انجمن، تدوین و گردآوری آثار اعضا در قالب مجموعه کتاب «سپیدار» و توانمندسازی اعضا در حوزه ادبیات اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار خوبی که توسط اعضای کانون انجام شده، تألیف 4 مجموعه داستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مجموعه داستان «دالیت» به نویسندگی زهرا محمدی، مجموعه داستان گودال به نویسندگی الهام خوشی، «در انحنای هور» به نویسندگی لیلا دوستی‌فرد، «تور جان» به نویسندگی معصومه دین محمدی چهار مجموعه به چاپ رسیده توسط اعضای انجمن سپیدار است.

نوری افزود: مجموعه «جنگ به روایت لبخند» برگزیده کتاب ملی سال ۹۸ به نویسندگی سیده الهه موسوی نیز که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، از آثار به چاپ رسیده به‌همت انجمن سپیدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها