یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
فروش بیش از 150 میلیون تومانی «بهارانه کتاب» در استان سمنان

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از فروش بیش از یک میلیارد و 572 میلیون ریال کتاب در قالب طرح بهارانه کتاب 99 در این استان خبر داد.

شمسی‌ضحی دوست‌محمدیان سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: طرح بهارانه کتاب 99 با مشارکت 9 کتابفروشی این استان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی مردم به کتاب اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح امسال با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» از 20 اردیبهشت مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و همزمان با سراسر کشور در استان سمنان اجرایی شد، افزود: 9 کتابفروشی استان در این طرح، همکاری و مشارکت داشتند.

دوست‌محمدیان افزود: در قالب این طرح 1681 خریدار کتاب، 4185 جلد کتاب از کتابفروشی‌های طرف قرارداد در طرح بهارانه کتاب در استان سمنان خریداری کردند.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح، یک میلیون و 500 هزار ریال بود، افزود: در این طرح برای علاقه‌مندان شرایط خرید کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح برای اهالی کتاب فراهم شد.
 
وی با اشاره به مشارکت 9 کتابفروشی استان سمنان در طرح بهارانه کتاب تصریح کرد: شش کتابفروشی شامل «پاتوق کتاب»،«خانه کتاب بامداد»،«خلاق»، «سوشیانس»، «شهر کتاب» و «اشراق» در سمنان، دو کتابفروشی «سرزمین کتاب» و «کتابکده» در شاهرود و یک کتابفروشی «شهر کتاب» در دامغان در طرح بهارانه کتاب مشارکت و فعالیت داشتند.

در «بهارانه کتاب 99» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده‌ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها