شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
خرید حمایتی 72 عنوان کتاب از نویسندگان گلستانی در سال 98

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: 72 عنوان کتاب از نویسندگان گلستانی با موضوعات مختلف در سال 98 خریداری شد.

احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، اظهار کرد: 72 عنوان کتاب در 4670 جلد با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال در موضوعات مختلف با 30 درصد تخفیف پشت جلد از نویسندگان گلستانی خریداری شد و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 361 عنوان کتاب در سال 98 منتشر شده است، افزود: از این تعداد کتاب 351 عنوان چاپ اول و 22 عنوان مربوط به کودکان بوده است.

گلچین، شمارگان کتاب‌های منتشره در استان گلستان را در سال گذشته 265 هزار و 600 جلد عنوان کرد و در ادامه درباره تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و نشر استان، گفت: در پی شیوع کرونا حوزه کتاب و کتابفروشی هم دچار آسیب شدند اما طبق رصدی که صورت گرفت، طرح بهارانه کتاب در سال جاری رونق مجددی به حوزه کتاب و کتابخوانی داد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سپس به کسب رتبه دوم استان گلستان در پویش سراسری «با کتاب در خانه» در آخرین نوروز قرن اشاره کرد و گفت: استان گلستان با مشارکت 147 نفر و با اختلاف ملموس بعد از استان مازندران و بالاتر از استان‌هایی چون تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، یزد، گیلان و ... در رتبه دوم این پویش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در این طرح در استان گلستان از سوی کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی صورت گرفته است، گفت: شهرستان کردکوی در استان گلستان از جمله شهرهای فعال استان گلستان در رویدادهای فرهنگی و هنری به خصوص در ایام کرونا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها