پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
اعضای فعال کتابخانه‌ها، اشتراک رایگان اپلیکیشن طاقچه را دریافت می‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: اعضای فعال کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی اشتراک رایگان اپلیکیشن طاقچه را دریافت می‌کنند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند اشتراک ماهانه و رایگان اپلیکیشن طاقچه را دریافت کنند که در این اپلیکیشن هزاران کتاب مفید و سازنده وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس اعضا قرار می‌گیرد، البته مشروط بر اینکه در سه ماه اخیر در کتابخانه‌های استان عضو فعال به شمار بروند و در فعالیت‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: برای بازگشایی کامل کتابخانه‌ها هنوز نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد و از 29 اردیبهشت ماه فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها و حضور دو سوم کارکنان را در محل کار شاهد هستیم که خدمات غیرحضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور اعضا در کتابخانه‌ها و استفاده از سالن مطالعه در گروی موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا است، برای ریشه‌کنی این بیماری و کاهش لطمات ناشی از آن در آینده نزدیک ابرازامیدواری کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه سیار در استان با محوریت مناطق محروم صورت می‌گیرد و مقدمات لازم در این زمینه در حال فراهم‌سازی است و در مرحله تامین خودرو هستیم.

معصومی با بیان اینکه با دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری رایزنی‌های لازم انجام گرفته است، تا از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیل‌گری برای نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی حداکثر استفاده انجام گیرد، گفت: همه شهرستان‌های استان کتابخانه دارند ولی ده شهر نوشین‌شهر، سیلوانا، محمودآباد، زرآباد و ... مناطقی هستند که فاقد کتابخانه بوده و باید نسبت به تاسیس کتابخانه در آن اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: سه کتابخانه استان به دلیل فرسودگی ساختمان در شرف تخریب هستند؛ کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه، ابن سینای سردشت و دهخدای میاندوآب باید سریع‌تر تامین اعتبار شده و بازسازی شوند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها