شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
شرکت 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات قرآن و عترت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقات حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

جعفر گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در روزهایی که مدارس به خاطر کرونا تعطیل بود، برنامه‌های متعددی اجرایی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش در این ایام استفاده از فضای مجازی در ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان و ارائه مسائل آموزشی بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با بسترسازی خوب صورت گرفته دانش‌آموزان زیادی از این برنامه‌ها استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در بستر فضای مجازی امکان اجرای برخی از برنامه‌ها نیز فراهم شد، گفت: در همین راستا مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی به‌صورت مجازی برگزاری شد.

گنج خانلو با اشاره به شرکت 50 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای این دوره از مسابقات بیان کرد: نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان منتخب منطقه‌ای آثار خود را به‌صورت مجازی به داوران ارسال کرده‌اند، گفت: پس از انتخابات نفرات برتر مرحله منطقه‌ای مسابقات در سطح استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت قرآن و نقش تاثیرگذار این کتاب آسمانی در زندگی افراد بیان کرد: دانش‌آموزان متناسب با سن خود با آیات و عباراتی به همراه ترجمه و ایستگاه ترجمه آشنا می‌شوند.

گنج خانلو ادامه داد: همچنین یک بخش از مسابقات نیز مربوط به حفظ قرآن از ابتدا تا انتها و بخشی از قرآن شامل ۵، ۱۵ و ۲۰ جزء است که مطابق پایه تحصیلی دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در بخش بخش عترت نیز با معرفی کتاب‌های مرجع دانش‌آموزان با سیره و سبک زندگی ائمه معصومین (ع) آشنا و در مسابقه شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها