شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
«عمو دردسر» مجموعه‌ای برای پر کردن خلأ داستان طنز نوجوان

حمیدرضا داداشی از تالیف مجموعه داستان طنزی برای نوجوانان با عنوان «عمو دردسر» خبر داد.

حمیدرضا داداشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثرش گفت: چندی پیش انتشارات پیدایش کتابی از من با عنوان «عمو دردسر» منتشر کرده است که مجموعه داستان طنزی برای نوجوانان است.
 
این نویسنده و روزنامه‌نگار با اشاره به اینکه امروزه داستان کوتاه و طنز در بازار کتاب نوجوان مغفول مانده، توضیح داد: باوجود اینکه بچه‌ها علاقه زیادی به داستان‌های کوتاه و طنز دارند اما بیشتر کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر برای نوجوانان منتشر می‌شود رمان در قالب‌های ترس و وحشت و علمی تخیلی و ... با سوژه‌های تکراری است و کمتر داستان‌های کوتاه طنز می‌بینیم. براین اساس با هدف پر کردن این خلاء مجموعه داستان «عمو دردسر» را برای نوجوانان نوشتم.
 
 

وی درباره محتوای کتاب نیز بیان کرد: «عمو دردسر» شامل 6 داستان به هم پیوسته است که همگی یک خط داستانی مشترک را دنبال می‌کنند. و ماجراهای پسربچه‌ای است که به همراه عموی مادرش که هنرمند است و دستی در شعر دارد، هربار خواسته یا ناخواسته خرابکاری و دردسر تازه‌ای را تجربه می‌کنند.
 
داداشی با اشاره به اینکه سوژه کتاب را از شخصیتی واقعی الهام گرفته، افزود: عموی مادرم شخصیت جالبی دارد و هنرمند است براساس مراوداتی که با هم داریم احساس کردم می‌تواند سوژه‌ جالبی برای نوشتن داستان باشد البته من در داستان‌ها اغراق کردم.
 
انتشارات پیدایش، مجموعه داستان «عمو دردسر» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها