سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
رتبه دوم استان گلستان در پویش ملی «با کتاب در خانه»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: استان گلستان در پویش ملی «با کتاب در خانه» در آخرین نوروز قرن حائز رتبه دوم شد.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، اظهار کرد: در پویش سراسری با کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که استان گلستان رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی ضمن قدردانی از برپایی «پویش ملی با کتاب در خانه» که همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه خانه کتاب ایده‌پردازی و اجرا شده بود، افزود: استان گلستان با مشارکت 147 نفر و با اختلاف ملموس بعد از استان مازندران و بالاتر از استان‌هایی چون تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، یزد، گیلان و ... در رتبه دوم این پویش قرار گرفت.

کشمیری درباره پویش سراسری «با کتاب در خانه» گفت: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند، به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در این طرح در استان گلستان از سوی کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی صورت پذیرفته است، گفت: شهرستان کردکوی در استان گلستان از جمله شهرهای فعال استان گلستان در رویدادهای فرهنگی و هنری به خصوص در ایام کرونا بوده است.

یادآوری می‌شود، خواندن کتاب در جمع‌های کوچک خانگی و نقد و بررسی آن، تهیه یک فیلم کوتاه با رویکرد ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، انتشار فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی و  پر کردن فرم اختصاصی شرکت در پویش در سایت bookpromotion.ir شیوه مشارکت در این پویش کتابخوانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها