جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
جشنواره استانی نقد قم نفرات برتر خود را شناخت

جشنواره استانی نقد قم که از سوی انجمن داستان اقالیم برگزار شد، نفرات برتر خود را شناخت.

سعیده شفیعی دبیر جشنواره استانی نقد قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به اهمیت نقد در فضای ادبی کشور گفت: آنچه در انتخاب موضوع جشنواره، توجه ما را به خودش جلب کرد، بی‌توجهی به نقد بود. بسیاری توان‌ شنیدن و درک حرف مخالف را ندارند، این موضوع را به عنوان نقطه ضعف موجود در ادبیات داستانی شناختیم و سعی کردیم در این رابطه جشنواره‌ای برگزار نماییم.
 
شفیعی اضافه کرد: داستان و نقد باید دوش به دوش هم رشد کنند تا بتوانند نقاط ضعف را بر طرف کنند و به قولی همپوشانی داشته باشند.
 
وی یادآور شد: ما طبق عادتی اشتباه کتاب را بعد از چاپ به دست منتقد می‌دهیم و می‌خواهیم که به بهترین شکل نقد بشود و این امید را به خودمان می‌دهیم که در چاپ‌های بعدی از نقدهای گفته شده استفاده می‌کنیم ولی در عمل علاوه بر اینکه متاسفانه انتقاد پذیر نیستیم، امکان چاپ بعد و یا اصلاحیه زدن بسیار سخت‌تر می‌شود.
 
دبیر جشنواره استانی نقد قم به شیوه برگزاری این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که در مرحله اول، استانی برگزار شد بالغ بر ۵۰ نقد به دستمان رسید. از میان این تعداد ۸ اثر توسط داوران قم آقایان ورجانی و شاهترابی برگزیده شده و به مرحله نهایی راه پیدا کردند. داوران آخرین مرحله آقایان رهبری و محسنی از شهر اصفهان بودند که از میان ۸ نقد راه یافته به این مرحله نفرات اول و دوم را برگزیدند.
 
وی تصریح کرد: به دلیل نزدیکی ارزش‌گذاری و امتیازهای دو اثر از آثار راه یافته به مرحله نهایی، در بخش آزاد دو نفر را به عنوان نفر دوم معرفی کردیم.
 
شفیعی در پایان بیان کرد: در بخش آزاد خانم سونیا بهرو به عنوان نفر اول شناخته شد. امین چوبین و نورالله نصرتی به صورت مشترک حائز رتبه دوم شدند و در بخش ویژه امید کامیارنژاد نفر اول و رضا خواجه‌علی به عنوان نفر دوم شناخته شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها