سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
اهداء بیش از 50 میلیون تومان کتاب به کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: بیش از یک 500 میلیون ریال کتاب به کانون‌های مساجد برتر در طرح ملی فهما در آذربایجان‌غربی اهدا شد.

حجت‌الاسلام و السملمین اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی فهما به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و موثر در راستای ساماندهی کانون‌های مساجد کشور بود که سال گذشته برای نخستین بار اجرا شد.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی دارای 1231 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی بوده که در این تعداد کانون شهری و روستایی استان 87 هزار نفر عضو هستند و 34 در طرح ملی فهما به عنوان کانون‌های برگزیده انتخاب شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی بیان کرد:  کانون‌های مساجد استان با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه کتاب وکتابخوانی سعی کرده است فعالیت‌های پایداری داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به مسابقات کتابخوانی، طرح کتابخوانی شنبه‌ها با کتاب و دوره‌های آموزشی داستان نویسی اشاره کرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: به کانون برتر در رویداد 5 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 50 میلیون ریال، به کانون شایسته تقدیر ویژه در رویداد 3 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 40 میلیون ریال، به کانون‌های شایسته تقدیر ویژه در استقرار نظام فهما 3 کارتن کمک آموزشی، 2 کارتن عمومی و 2 کارتن کودک به ارزش 40 میلیون ریال و به کانون‌های شایسته تقدیر در فهما 3 کارتن کمک آموزشی، 1 کارتن عمومی و 1 کارتن کودک به ارزش 30 میلیون ریال اهدا شد.

وی با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف و رویکردهای برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه یک ضرورت به شمار می‌رود.

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: همچنین همراه این کتاب‌ها، ستاد کشوری 60 جلد همراه قرآن، 60 جلد منتظران، 60 عنوان صحیفیه سجادیه، 15 جلد نهج البلاغه، 40 عنوان تفسیر همراه، 150 جلد قرآن کریم و 60 جلد قرآن به ترجمه غلامعلی حداد عادل ارسال شده که توزیع این موارد در مناطق محروم و روستایی که تاکنون تلاوت نور دریافت نکرده‌اند در اولویت دریافت قرآن هستند که تعداد اهداء آن بنابر تشخیص ستاد استان بین 10 تا 20 جلد متغیر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال 98 رویداد ملی فهما به صورت آزمایشی در سراسر کشور برگزار شد که تلاش خواهیم کرد در سال 99 در جهت منویات مقام معظم رهبری برای استقرار نظام فهما قدم‌های محکم و استواری را برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها