پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
فروش خوب طرح بهارانه کرونایی در بوشهر

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از فروش یک میلیارد و دویست میلیون ريالی کتاب‌فروشی‌ها در قالب طرح «بهارانه کتاب» در بوشهر خبر داد.

آنیتا مظفری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» و با مشارکت ۱۰ کتاب‌فروشی استان شامل پاپیروس، خانه کتاب، کافه کتاب، کافه کتاب پیرنگ، کتابسرای افشین، کتابشهر (بوشهر)، کتاب‌فروشی مرکزی (گناوه)، سی‌تک (عسلویه)، کتابسرای نیکان (کنگان) و خانه کتاب (برازجان) از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در بوشهر برگزار شد.

وی افزود: در این طرح هر فرد می‌توانست تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کتاب خرید و از ۲۰ درصد تخفیف در کتابفروشی‌های ذکر شده بهره‌مند شود.

مظفری در خصوص اهمیت طرح‌های حمایتی چون طرح بهارانه در پویایی کتاب‌فروشی‌ها در ایام کرونا توضیح داد: ‌با توجه به روزهای تعطیلی اجباری کتاب‌فروشی‌ها در دوران بحرانی کرونا، آن‌ها ضررهای مالی زیادی را در این ایام متحمل شدند. بنابراین اجرای طرح‌های تشویقی و تخفيفي یکی از راه‌های استقبال مخاطب از کتاب به‌شمار می‌رود و به رونق و افزایش فروش کتاب‌فروشی‌ها کمک کند، در نتیجه اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» توانست بخشی از ضررهای مالی کتاب‌فروشان حاضر در این طرح را جبران کند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص میزان خسارت کرونا به کتاب‌فروشی‌های استان بوشهر تصریح کرد: خسارت واردشده به کتابفروشی‌های استان بالغ بر ۱۰ میلیارد ريال برآورد شده است که دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یک فراخوان سامانه‌ای را برای ثبت  اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا اعلام منتشر کرد و کتابفروشی‌ها نیز با مراجعه به اين سامانه برای دریافت حمایت ثبت نام کردند.

مظفری با اشاره به استقبال خوب مردم بوشهر از این طرح در روزهای کرونایی تاکید کرد: این طرح‌ها در دوران کسادی و رکود فعالیت کتاب‌فروشان و زمانه‌ای که کار کتاب وضعیت اقتصادی خوب و مناسبی ندارد، به رونق کار و حرفه‌ کتاب‌فروشان، ناشران و فعالان کتاب کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های فصلی در حوزه کتاب نشان از دغدغه سیاست‌گذاران این حوزه دارد، گفت: طرح‌های تخفيفي مثل طرح بهارانه کتاب به‌ویژه در این شرایط دشوار جدای از مسائل اقتصادی، موجب توجه بیشتر مردم به‌ویژه علاقه‌مندان به کتاب می‌شود.

یادآوری می‌شود، طرح بهارانه کتاب ۹۹ از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در بوشهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد و کتاب‌فروشی‌های استان در این طرح بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال کتاب فروختند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها