شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
وجود بیش از 3000 کتاب تخصصی و مرجع در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان‌غربی

دبیر بنیاد ایران‌شناسی در آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 3000 جلد کتاب تخصصی و مرجع از استان و ایران در کتابخانه این بنیاد وجود دارد.

محمد اشتری، دبیر بنیاد ایران‌شناسی در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: بیش از 3000 کتاب تخصصی و مرجع از استان و ایران در کتابخانه این بنیاد در مضووعات مختلف مربوط به تاریخ ایران و استان در رشته‌های تاریخ، جغرافیا، ادبیات، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و هنر وجود دارد.
 
وی افزود: همچنین ۲۰ هزار فایل به صورت پی دی اف در قالب کتابخانه مجازی، بانک نسخ خطی و اسناد، ۳۰ هزار نسخه بانک آرشیو عکس های قدیمی از استان، پنج هزار فایل، بانک فرهیختگان از دیگر بخش‌های موجود در کتابخانه بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان‌غربی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع این کتابخانه مورد استقبال دانشجویان رشته‌های معماری، شهرسازی و مرمت از دانشگاه‌های مختلف در استان و استان‌های همجوار بوده است، گفت: ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‎گیری فرهیختگان استانی، دانش‌پژوهان و دانشجویان علاقمند به امور فرهنگی و تمدنی آذربایجان‌غربی، ساماندهی و هماهنگ کردن پژوهش‌های مربوط به استان، بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم استان از پیشینه تاریخی تمدنی و فرهنگ ایران از اهداف مهم این بنیاد است.

اشتری در ادامه سخنان خود تقویت حس میهن پرستی و آرمانخواهی مردم استان و تحکیم ارکان هویت ملی و اسلامی و مقاومت در برابر جلوه‌های گوناگون پنهان و آشکار تهاجم فرهنگی بیگانه و ایجاد کتابخانه تخصصی در آذربایجان‌غربی را از دیگر اهداف بنیاد ایران شناسی در آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد همچنین با میراث فرهنگی در تبادل اطلاعات تاریخی و اسناد برای احیای بافت‌های قدیمی نیز همکاری می‌کند، بیان کرد: همکاری با شهرداری و شورای شهر در زمینه هویت شهری از جمله شناسایی محلات قدیمی و نامگذاری معابر از دیگر برنامه‌های بنیاد ایرانشناسی در آذربایجان‌غربی است. بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان‌غربی با داشتن آرشیوی از مطبوعات استانی می‌تواند در زمینه تحقیق مطبوعاتی با رسانه‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها