چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
ارسال نامه به وزارت صنعت برای تجدیدنظر قوانین گمرکی ماشین‌های چاپ

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از ارسال نامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تجدید نظر در قوانین و مقررات دریافت حقوق گمرکی از واردات ماشین‌های چاپ مدل ۲۰۱۰ به پایین خبر داد.

بهمن پورمند نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تصمیم اخیر وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی بر دریافت حقوق گمرکی برای ورود ماشین‌های چاپ مدل ۲۰۱۰ به پایین گفت: این اقدام آسیب‌های زیادی به فعالان بخش‌های مختلف صنعت چاپ وارد می‌کند و موجب می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه دچار خسران و ضرر شوند.
 
وی ادامه داد: بسیاری از چاپخانه‌داران ماشین‌های خود را از کشورهای مختلف سفارش داده‌اند و به دنبال دستور وزارت صنعت اکنون در انبارهای گمرک باقی مانده‌اند و تا زمانی که حقوق گمرکی آن‌ها پرداخت نشود، اجازه ترخیص ندارند.
 
پورمند با بیان اینکه اخذ چنین تصمیم‌هایی باید با مشورت و همفکری با فعالان هر حوزه انجام شود، عنوان کرد: متاسفانه این تصمیم بدون مشورت با واردکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ گرفته شده و کار کارشناسی روی آن انجام نشده است. به همین دلیل فعالیت‌های این صنف به‌زودی دچار اختلال خواهد شد.
 
وی از ارسال نامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در این نامه به مشکلات پیش آمده در هفته‌های اخیر مانند قراردادهای خرید و فروش دستگاه‌های چاپ، تراکم دستگاه‌های وارداتی در گمرک و ضررهای مالی سرمایه‌گذاران اشاره شده است.
 
پورمند تاکید کرد: همچنین درخواست کرد‌ه‌ایم جلسه یا نشستی با حضور نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران و واردکنندگان دستگاه‌های چاپ برگزار شود و درباره اصلاح یا تجدیدنظر این قانون بحث و تبادل نظر شود تا مشکلات پیش روی فعالان این حوزه مرتفع شود.
 


متن این نامه به شرح زیر است؛

«احتراماً به‌قرار اطلاعات مقررات جدیدی در خصوص تعلق حقوق گمرکی راجع به ورود ماشین‌های چاپ مدل 2010 به پایین از سوی وزارت صمت تصویب شده است.
 
با توجه به اینکه امکان ساخت ماشین‌های چاپ در کشور وجود ندارد و مقررات مزبور بدون اخذ نظریه کارشناسی این اتحادیه تصویب شده به عرض می‌رساند، وجود قراردادهای خرید قبلی دستگاه‌های چاپ از ناحیه واردکنندگان از یک سو و تراکم دستگاه‌های چاپ در گمرک از سوی دیگر و تصویب مقررات جدید از ناحیه آن وزارت موجبات بروز مشکلات عدیده برای دست اندرکاران، واردکنندگان و خریداران ماشین‌های چاپ شده و امکان فعالیت را از آنها سلب نموده است.
 
با عرض مراتب استدعا دارد دستور فرمایند با تشکیل جلسه و دعوت از نمایندگان این اتحادیه و اخذ نظریات واردکنندگان و اصحاب صنعت نسبت به تجدید نظر و اصلاح مقررات راجع به ورود دستگاه‌های چاپ به قسمی که به تولید و صنعت لطمه‌ای وارد نشود و کلیه ابعاد و تبعات حاصل از تصویب هرگونه مقرره لحاظ گردد اقدامات لازم به عمل آید.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها