چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کتابخوانی خانوادگی ره‌آورد جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کتابخوانی خانوادگی از مزایای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین است که می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر شود.

مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، گفت: مسئله توجه به بنیان خانواده، تحکیم ارزش‌ها و رسیدن به فعالیت‌های خانوادگی در جامعه از مهم‌ترین نیازهای امروز در کشور است که توجه به این حوزه با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف امکانپذیر است.

وی بیان کرد: در سالیان گذشته برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت خانواده و به صورت خانوادگی در کشور برگزار شده است، امسال نیز که شیوع بیماری کرونا فرصت دور هم بودن بیشتری را در اختیار خانواده‌ها قرار داد، توانستیم با تکیه بر این اوقات فراغت نگاه بیشتری به مسئله خانواده و اجرای برنامه‌های خانوادگی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با بخش ویژگی کتابخوانی خانوادگی توانسته است امکان مشارکت اعضای خانواده را در این اقدام فرهنگی اثربخش ایجاد کند.

بیدخام تصریح کرد: استفاده صحیح از فضای مجازی از دیگر دستاوردهای این مسابقه است که امسال به‌صورت ویژه در فضای مجازی برگزار می‌شود و امکان مشارکت غیر حضوری افراد را فراهم آورده است.

وی عنوان کرد: عناوین و کتب معرفی شده ویژه برای مطالعه در این جشنواره متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر گروه سنی انتخاب شده است و محتوای مناسب ارزشی ، متناسب با فرهنگ و سن کودکان و نوجوانان و سایر اعضای خانواده در اختیار قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: هر مقدار توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه کتاب معطوف شود جامعه  بیشتر از گذشته در مسیر تعالی فرهنگی قرار می‌گیرد و از این رو جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه است.

بیدخام گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توان عموم مردم و شهروندان را به مطالعه و آشتی با کتاب دعوت کرد، اجرای طرح‌های فرهنگی متناسب با ذائقه مردم امروز، همراه با فناوری‌های نوین است که به حق جشنواره کتابخوانی رضوی در این حوزه توانسته عملکرد مثبتی از خود ارائه کند.

وی تصریح کرد: اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برای ایجاد امکان مشارکت خانوادگی، استفاده صحیح از فضای مجازی و تنوع در نحوه شرکت مردم از اقشار و سنین مختلف در این جشنواره قابل تقدیر و تحسین است.، چرا که قطعا برگزاری این جشنواره، گامی موثر در  جهت ترویج کتابخوانی و همچنین آشنایی با معارف اهل بیت (ع) است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بیان کرد: این غایت خواسته یک جامعه سالم است که افراد آن جامعه به مطالعه و به خصوص مطالعه هدفمندی که بر اساس مضامین اعتقادی و اخلاقی باشد، توجه ویژه  داشته باشند.

بیدخام افزود: خوشبختانه در حال حاضر این جشنواره با آمار روبه رشدی به لحاظ استقبال عمومی مواجه شده که باید سعی کنیم که نشان از توجه ویژه مردم استان به مباحث فرهنگی در شهر قزوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها