چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
بهارانه امسال با عیدانه پارسال قابل مقایسه نبود

مدیر کتاب‌فروشی مژده رشت تاکید کرد؛ طرح‌ بهارانه کتاب ۹۹ نسبت به عیدانه پارسال و سایر طرح‌های خرید فصلی کتاب از مخاطبان کمتری برخوردار بود و افزایش زمان برگزاری طرح در جذب مخاطبان نقش به‌سزایی دارد.

مهدی مژده مدیر کتابفروشی مژده شهر رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه طرح بهارانه کتاب ۹۹ طبق انتظارات ما پیش نرفت، عنوان کرد: به دلیل بیماری کرونا مردم زیادی به سمت کتاب و کتاب‌خوانی جذب شدند اما بر خلاف تصور ما، استقبال از طرح بهارانه کتاب ۹۹ چندان قابل توجه نبود.
 
وی افزود: ما فکر کردیم مردم بیشتری برای بهره‌مندی از تخفیف‌ها به کتاب‌فروشی‌ مراجعه ‌کنند؛ چراکه کتاب‌فروشی‌ها چند ماه تعطیل بودند. اما فروش ما روال عادی داشت و حتی از دوره‌های قبل هم کمی ضعیف‌تر شد.
 
مژده با بیان اینکه همانند طرح‌های پیشین ما برای بهارانه کتاب ۹۹ نیز در سایت و فضای مجازی تبلیغ کردیم، گفت: خانواده‌ها دانشجویان و دانش‌آموزان، مخاطبان اصلی این کتاب‌فروشی هستند که امسال تنها برخی از آ‌ن‌ها به همراه خانواده‌شان برای خرید در قالب طرح بهارانه به کتاب‌فروشی آمدند.
 
وی با اشاره به اثرات طرح‌های فصلی خرید کتاب نیز توضیح داد: تجربه چندین دوره برگزاری نشان می‌دهد که طرح خوبی است اما کتاب‌فروش باید زمان بیشتری در اختیار داشته باشد تا با استفاده از این طرح، کتاب‌هایش را بفروشد و تبلیغات مناسب انجام دهد.
 
مژده همچنین به برخی آمارهای منتشر شده توسط بعضی کتاب‌فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی از کتاب‌فروشان، آمارهای بالایی از فروش ارائه می‌کنند که با یک حساب و کتاب مشخص می‌شود چندان واقعی نیست. معتقدم مجریان برگزاری طرح باید در دوره‌های آتی جلوی برخی خطاها را بگیرند.
 
وی تاکید کرد: ‌پیشنهاد ما این است که میزان فروش کتاب‌فروشی‌ها به صورت شفاف، مشخص شود و در این میان؛ از آنجایی که برخی کتاب‌فروشان فقط کتاب عمومی می‌فروشند و بعضی دیگر انواع مختلف دانشگاهی و درسی و عمومی هم عرضه می‌کنند، رقم اعتباری که برای هر یک از این کتاب‌فروشی‌ها در نظر گرفته شده باید مشخص باشد تا هنگام اجرا کمترین خطا رخ دهد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها