سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
فروش مجازی بهارانه کتاب به افزایش مشتری‌‌ها کمک کرد

مدیر پاتوق کتاب اراک معتقد است؛ امکان فروش مجازی کتاب در طرح بهارانه کتاب ۹۹ به افزایش مشتریان کتابفروشی‌ها و رونق و توسعه کتاب‌خوانی کمک کرده است و استمرار آن در دوره‌های آتی یک ضرورت است.

بهزاد دارابی، مدیر پاتوق کتاب اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره ویژگی‌های طرح بهارانه کتاب ۹۹ عنوان کرد: ویژگی‌ و مزیت بهارانه کتاب امسال نسبت به سایر طرح‌های دیگر این بود که امکان فروش مجازی کتاب به بیشتر شدن مشتریان ما کمک زیادی کرد و ما مشتریانی از شهرهای مختلف داشتیم.
 
وی با بیان اینکه ارائه کتاب با تخفیف در این طرح به حضور مردم در کتاب‌فروشی‌ها کمک کرده است، افزود:‌ یکی دیگر از حسن‌های طرح این است که برای مردم جذابیت دارد و وقتی تخفیف لحاظ می‌شود، مردم به سمت کتاب‌فروشی‌ها می‌آیند تا کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.
 
دارابی ادامه داد: در طول ماه‌های گذشته بسیاری از مشتریان‌ از ما سراغ اجرای طرح فصلی را گرفتند؛ زیرا به دنبال افزایش قیمت کتاب توان اقتصادی خرید مردم کاهش پیدا کرده است و این طرح‌ها می‌تواند کمک‌حال آن‌‌ها باشد.
 
وی همچنین به اهمیت اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب به رونق کسب و کار کتاب‌فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: اگرچه برخی از همکاران ما مخالف این موضوع هستند اما باید بدانیم که اجرای این طرح به بهبود فعالیت کتاب‌فروشان منجر شده است و به همین دلیل ما به دنبال استقبال خوب مردم علاوه بر ۲۰ درصدی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخفیف می‌دهد، ۱۰ درصد هم خودمان تخفیف دادیم.
 
دارابی تاکید کرد: من معتقدم که برای کتاب هرچه هزینه کنیم در آینده نتیجه آن را خواهیم دید و طرح‌های فصلی خرید کتاب یکی از این هزینه‌ها است زیرا باعث آشنایی بیشتر و بهتر مخاطبان با کتاب‌ها می‌شود و سرعت این ارتباط را بیشتر کرده است.
 
وی با بیان اینکه اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ در زمان خوبی بعد از بیماری کرونا بود، توضیح داد: ما در ده روز گذشته به میزان چهار ماه گذشته فروش داشتیم و کمک خوبی به نقدینگی ما بود و اگر درصد متوسطی از سود را در نظر بگیریم، بهاراننه کتاب آورده مالی خوبی به همراه داشت.
 
دارابی همچنین درباره یکی از مشکلاتی که کتابفروشان در اجرای طرح با آن روبه‌رو هستند گفت: برای بسیاری از مشتریان به‌خصوص بانوان ارایه شماره تلفن همراه یا کد ملی سخت است و برای این موضوع حساسیت دارند و ما مجبور می‌شویم برای هر یک از آن‌ها دلیل انجام اینکار را توضیح دهیم؛ به‌نظرم بهتر است برای دوره‌های آتی بابت اصلاح این موضوع راهکاری اندیشیده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها