سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اعتبار و بودجه طرح‌های فصلی خرید کتاب بیشتر شود

مدیر شهر کتاب لنگرود گفت: بودجه طرح‌های فصلی خرید کتاب باید بیشتر شود زیرا بسیاری از مشتریان در روزهای پایانی برای خرید مراجعه می‌کنند و زمانی که متوجه می‌شوند سقف کتابفروشی پر شده است سرخورده می‌شوند.

روح‌الله حسن‌پور مدیر شهر کتاب لنگرود در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه فروش کتاب با تخفیف خوب نیست، گفت: این موضوع موجب می‌شود مردم همیشه انتظار تخفیف کتاب را داشته باشند و کتاب به اصطلاح خفیف شود اما از آنجایی که سایت‌های اینترنتی و برخی از ناشران کتاب‌ها را با تخفیف بالا برای فروش می‌گذارند کتابفروش نیز ناچار است در این طرح‌ها شرکت کند.
 
وی ادامه داد:  تا زمانی که افراد دیگری غیر از کتابفروش به عرضه کتاب با تخفیف ارایه می‌دهد طرح‌های فصلی خرید کتاب خوب است و اگر کتاب‌فروش در این طرح‌ها مشارکت نداشته باشد محکوم به حذف خواهد شد.
 
حسن‌پور با بیان اینکه طرح‌های فصلی فرصت خوبی برای علاقه‌مندان کتاب و به اصطلاح کتاب‌بازها است، عنوان کرد: خوشبختانه این زمینه ایجاد شده است که افراد کتاب‌خوان در هر فصل بتوانند برای خریداری کتاب‌های مورد نیاز خود با تخفیف خوبی برای خود و خانواده‌شان کتاب بگیرند.
 
وی با اشاره به اثرات برگزاری این طرح‌ها بر فعالیت کتاب‌فروشان نیز توضیح داد:‌ این طرح‌ها در فواصل زمانی مختلف موجب می‌شود گردش مالی ما در کتاب‌فروشی بالا برود و خیلی خوب است؛ در حالی که طی روزهای عادی سال مغازه خلوت است، در این ایام به دنبال استقبال مردم شلوغ و نقدینگی ما زیاد می‌شود.
 
حسن‌پور تاکید کرد: طرح‌های فصلی کتاب راهکار خوبی برای آشتی مردم با کتاب و کتاب‌فروشی‌ها بود و به دنبال اجرای آن جو خوب و مثبتی در کتاب‌فروشی به‌راه می‌افتد و این موضوع حتی در سطح شهر هم به‌خوبی دیده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برای این طرح از تبلیغات شهری و فضای مجازی استفاده می‌کند، گفت: ما با نصب بیلورد‌های اطلاع‌رسانی به مردم درباره برگزاری این طرح خبر می‌دهیم و جالب است که مردم هم کنجکاو می‌شوند که بیایند ببینند چه خبر است. در کل می‌توان گفت تا قبل از این طرح‌ها، کتاب یک کالای پنهان از نظرها بود اما اکنون حتی کسی که کتاب‌خوان نیست، به آن جذب می‌شود.
 
مدیر شهر کتاب لنگرود در ادامه با انتقاد از بودجه محدود طرح‌های فصلی خرید کتاب، عنوان کرد: کم بودن بودجه کتاب‌فروشی‌ها، اتفاق خیلی بدی است؛ زیرا با توجه به قیمت‌های بالای کتاب اختصاص دو یا سه میلیون تومان برای یک کتاب‌فروشی مردم زیادی نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
 
وی در این زمینه گفت: به عنوان مثال در طرح بهارانه کتاب ۹۹ ما در تبلیغات خود آورده‌ایم که طرح تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد و در دو سه روز گذشته که سقف اعتبار ما تمام شده بود مردم از این موضوع گلایه می‌کنند، هرچند ما تخفیف ۲۰ درصدی را از جیب خود دادیم تا مشتری سرخورده از فروشگاه بیرون نرود.
 
حسن‌پور با بیان اینکه معمولا مردم از شهرهای اطراف لنگرود برای خرید کتاب به شهر کتاب می‌آیند، یادآور شد: این موضوع در حالی است که اعتبار ما معمولا در روزهای اول تمام می‌شود و بارها باید مشتری را توجیه کنیم و امسال برای نرنجیدن مشتری به دلیل اینکه ماه‌های زیادی این طرح اجرا نشد و موضوع کرونا رخ داده است تخفیف را از کتابفروشی ادامه دادیم.
 
به گفته وی، اجرای بهارانه کتاب ۹۹ در زمان خوبی انجام شد و استقبال مردم نیز از طرح خوب بود و به همین دلیل معتقدم جا داشت اعتبار بیشتری برای آن در نظر گرفته شود و بودجه دو میلیارد تومانی در کل کشور برای چنین طرحی واقعا محدود بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها