سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کتاب «زنجان دیار کهن» رونمایی شد

کتاب «زنجان دیار کهن» به نویسندگی امیر ارجمند و مهدی حسنی به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی رونمایی و مجلداتی از این کتاب‌ها در اختیار اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان گردشگری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «زنجان دیار کهن» در 136 صفحه گردآوری شده و فصل‌های مختلف آن شامل نقشه گردشگری شهر زنجان، معرفی شهر زنجان، فرهنگ و آداب رسوم شهر زنجان، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی، غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی است.

دیگر فصل‌های این کتاب هم شامل رویدادها و وقایع خاص، جاذبه‌های طبیعی، مسیرهای گردشگری طبیعی، نقشه گردشگری طبیعی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان و نقشه انگلیسی شهر زنجان است.

امیر ارجمند یکی از نویسندگان کتاب «زنجان دیار کهن» در معرفی این کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: این شهر دارای آداب و رسوم کهن بوده و با توجه به میهمان نوازی مردم شهر و جشنواره‎های بین‌المللی که به صورت سالانه در آن برگزار می‌شود به عنوان « زنجان، میزبان مهربان» مشهور است.

وی تصریح کرد: با توجه به موضوعات مذکور با استفاده از ظرفیت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به تالیف کتاب «زنجان دیار کهن» و معرفی زنجان اقدام شده است که امیدواریم این کار منجر به جذب گردشگر و ارتقای اقتصاد استان شود.

وی در توضیح بیشتر فصول این کتاب گفت: در ابتدای کتاب نقشه جامع و کاملی از شهر زنجان ارائه شده که در آن محل دقیق آزادراه، بزرگراه، خیابا‌ن‌های اصلی، راه‌آهن، پارک، بیمارستان، دانشگاه، محدوده‌های صنعتی، مسجد، مهمانسرا، هتل، بناهای تاریخی، پمپ بنزین، پمپ گاز، پارکینگ و فرودگاه مشخص شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: در این کتاب بزرگان زنجانی معرفی و فرهنگ و آداب رسوم زنجانی‌ها از جمله نوع پوشش، شیوه برگزاری اعیاد و جشن‌های مذهبی، بازی‌ها، مراسم عزاداری به تفصیل تشریح شده است.

وی افزود: از دیگر فصول این کتاب شامل معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر زنجان، بناهای تاریخی، موزه‌ها، مساجد، پل‌های تاریخی است.

ارجمند ادامه داد: معرفی صنایع دستی از جمله ملیله، چارق، چاقو و غذاها و شیرینی‌های سنتی، غذاهای مخصوص شهر زنجان نیز از دیگر فصول این کتاب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همچنین در این کتاب رویدادهای ویژه شهر زنجان از جمله جشنواره آش ایرانی، جشنواره غذای اکو ابریشم نیز شرح داده شده است.

وی ادامه داد: در دو فصل دیگر کتاب نیز جاذبه‌های طبیعی از جمله موزه‌های حیات وحش، مسیرهای گردشگری طبیعی دریاچه‌ها، سدهای طبیعی، غارها و بناهای تاریخی معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها