دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تبلیغات گسترده طرح‌های فصلی به اثرگذاری آن کمک می‌کند

مدیر کافه کتاب آیه اراک گفت: با وجود اهمیت طرح‌های فصلی خرید کتاب اگر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در برگزاری این طرح‌ها بیشتر و گسترده‌ باشد می‌تواند اثرگذاری بهتر و مناسب‌تری در میان مردم و جامعه نشر داشته باشد.

روح‌الله کاظمی، مدیر کافه کتاب آیه شهر اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا ضررهای زیادی به صنعت نشر و کتابفروشان وارد کرد، گفت: به دنبال گسترده شدن این بیماری در همه شهرها، ما نیز همانند دیگرمشاغل محدودیت فعالیت داشتیم و با بازگشایی مجدد فروشگاه‌ها تلاش کردیم با مخاطبان قدیمی خود ارتباط بگیریم.
 
وی با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ ادامه داد: با اجرای این طرح بعد از بیماری کرونا فروش نسبتا خوبی داشتیم اما به‌طور کلی چون این بیماری همچنان ادامه دارد، استقبال از طرح نسبت به بهار سال گذشته کاهش داشته است.
 
کاظمی افزود: بعد از ۴۰ روز تعطیلی و فروش بسیار پایین کتابفروشی، اجرای بهارانه کتاب بهانه‌ای برای تشویق حضور دوباره مخاطبان و مشتریان در کتابفروشی‌ها بود که اوضاع را برایمان بهتر کرد.
 
وی با بیان اینکه طرح‌های فصلی خرید کتاب از جمله طرح‌های خوبی است که طی این سال‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده، گفت: مخاطبان ما به دلیل اینکه در مرکز شهر هستیم، بیشتر خانواد‌ه‌ها هستند و زمانی که این طرح اجرا می‌شود به‌دنبال تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق بنر خانواد‌ه‌های زیادی به کتاب‌فروشی مراجعه می‌کنند.
 
کاظمی با طرح این موضوع که به‌صورت تخصصی در حوزه بانوان و کتاب‌های آن‌ها فعالیت دارند، توضیح داد:‌ در این کتاب‌فروشی علاوه بر مخاطب عام که بزرگسالان و کودکان هستند، مخاطبان خاصی هم داریم که بانوان شامل دختران نوجوان و جوان هستند و برای آن‌ها مجموعه کتا‌ب‌های موضوعی متفاوت در نظر گرفته‌ایم.
 
وی یادآور شد: نمی‌توان یک نظریه کلی داد اما به نظر می‌رسد که خانم‌ها کتابخوان‌ترند و به همین منظور ما به‌صورت ویژه همزمان با اجرای طرح‌های فصلی همچنین سایر زمان‌ها، کتاب‌هایی برای این مخاطبان خاص در نظر گرفته‌ایم.
 
کاظمی همچنین درباره ضرورت اطلاع‌رسانی درباره طرح‌های حمایتی عنوان کرد: فکر می‌کنم زمان در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها باید افزایش داشته باشد تا جمع گسترده‌تری از مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و زمان مشخصی نیز برای آن معین شود تا کتاب‌فروش بتواند بر اساس آن برنامه‌ریزی کند؛ چراکه گاهی برای زمان برگزاری غافلگیر می‌شویم.
 
وی با اشاره به لزوم تبلیغات گسترده درباره طرح‌های فصلی خرید کتاب نیز گفت:‌ به‌نظرم اطلاع‌رسانی و تبلیغ درباره این طرح‌ها باید خیلی بیشتر باشد؛ همان‌گونه که برای نمایشگاه‌ کتاب همیشه تبلیغات خوبی می‌شود و مردم همه از زمان و مکان برگزاری آن مطلع هستند. برای طرح‌های فصلی نیز باید این تبلیغات صورت گیرد؛ زیرا عدم تبلیغات عمومی موجب می‌شود اجرای این طرح‌ها برد خاصی نداشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها